וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים חותך המלצה לשטראוס-עלית ל"תשואת שוק"

שרון שפורר

21.5.2006 / 9:36

האנליסט אוליאל על ההנפקה המתוכננת בלונדון: תשפר את מבנה ההון ותתמוך בצמיחה ולפיכך גם במחיר המניה בטווח הקצר

האנליסט שמעון אוליאל מבנק הפועלים סבור כי אי הוודאות הכרוכה בהטמעת הרכישות של שטראוס-עלית מן השנה החולפת והערכה כי לפחות בטווח הקצר הן לא ישפרו את שיעור הרווח התפעולי של החברה - יעיקו על שוויה של שטראוס-עלית ויגדילו את הסיכון הכרוך באחזקת מניותיה.

נוכח כך, בוחר אוליאל לחתוך למניה המלצה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" ומציב לה מחיר יעד של 49 שקלים - גבוה בכ-9% ממחיר השוק, אחרי שעלתה בכ-10% מתחילת השנה ואחרי שנה חלשה במיוחד ב-2005 עם תשואה שלילית של כ-2%. שווי השוק של שטראוס-עלית כיום עומד על כ-4.76 מיליארד שקלים.

האנליסט של בנק הפועלים צופה לשטראוס-עלית גידול של כ-700 מיליון שקל בהכנסות הפעילות הבינ"ל בשנה הקרובה, כששיעור הכנסות אלו מסך הכנסות הקבוצה צפוי לדעתו להגיע ל-38.5%. גידול זה לצד המשך שיפור בפעילות המקומית יסייעו לקבוצה לדעתו להציג גידול דו ספרתי במריותיה ל-5.1 מיליארד שקל ב-2006.

עם זאת, מסייג אוליאל, הגידול במשקל הקפה ובמשקל הפעילות בברזיל המתאפיינים בשיעורי רווחיות נמוכים מהממוצע בקבוצה לצד עליית מחירי חומרי הגלם במחצית הראשונה של השנה והוצאות מימון גבוהות יותר יביאו להערכתו לירידה בשיעורי הרווח הגולמי התפועלי והנקי.

האנליסט של הבנק צופה לשטראוס-עלית רווח נקי של 345 מיליון שקל ב-2006, רווח תפעולי של 414 מיליון שקל ורווח גולמי של 1.99 מיליארד שקלים.

בבנק הפועלים מציינים כי החברה נסחרת במכפיל של 10% על רווחי 2006. שימוש במכפילים גבוהים יותר מבטא לדבריהם מחיר מניה של 52-49 שקל והם בוחרים ברף התחתון מתוך שמרנות.

נקודה נוספת אליה מתייחס האנליסט אוליאל היא הנפקת שטראוס-עלית בחו"ל. הקבוצה הודיעה כי היא נערכת לקראת הנפקה אפשרית בלונדון - ככל הנראה ברבעון השלישי של השנה. מהלך זה הוא כותב ישפר את מבנה ההון ויתמוך בצמיחה המתוכננת ולפיכך גם יתמוך לדעתו בטווח הקצר במחיר המניה - היות ויתרום לחשיפה הבינ"ל ולשיפור האטרקטיביות שלה בעיני המשקיעים. עם זאת, מסייג אוליאל, קיים ספק לגבי תרומת המסחר בלונדון להיקפי המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully