וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי של אזורים זינק פי 9 ל-64 מיליון שקל

נתן שבע

21.5.2006 / 10:46

מימוש נכסים בלונדון ומכירת הקרקע בצומת גלילות, הם בין הסיבות העיקריות לקפיצה ברווח

ערב העברת השליטה באזורים מידי קבוצת אי.די.בי לידיו של הנדל"ניסט שעיה בוימלגרין, מפרסמת היום החברה דו"חות לרבעון הראשון, שממשיכים להעיד על התאוששות מסוימת במגזר הנדל"ן המקומי. הכנסות החברה ממכירת בניינים וקרקעות צמחו ב-80% ל-225.5 מיליון שקל. הרווח הנקי צמח פי 9 ל-64 מיליון שקל, הודות למכירת בניין משרדים בלונדון ומכירת קרקע הסמוכה לצומת גלילות.

החברה מציינת כי ברבעון הראשון של השנה, בדומה למצב ב-2005, נבלמה במידה מסוימת ההאטה בענף הנדל"ן, לאחר כמעט עשר שנות מיתון. בחודשים ינואר-מארס מכרה הקבוצה כ-170 יחידות דיור בתמורה כספית של 170 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-270% ל-50 מיליון שקל. הוצאות המימון של החברה ירדו ביותר מחצי לעומת השנה שעברה, ל-3 מיליון שקל. זאת, כתוצאה מקיטון בהתחיבויות החברה עקב מימוש נכסים בחו"ל, וכן כתוצאה מירידה בקצב האינפלציה.

החברה נהנתה משני רווחים חד פעמיים ברבעון. האחד הוא מכירת הקרקע במתחם הקאנטרי קלאב בתל אביב בתמורה ל-45 מיליון דולר, שייצרה לה רווח הון של 31 מיליון שקל. בנוסף רשמה החברה תשואה מרשימה של 50% במשך שנתיים וחצי, על ההשקעה שביצעה בבניין משרדים בלונדון, כאשר מכרה אותו ברווח של 31 מיליון שקל.

תזרים המוזמנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ב-26.1 מיליון שקל, לעומת 44 מיליון שקל ברבעון המקביל. הונה העצמי של החברה הסתכם ב-1.17 מיליארד שקל, המהווים כ-37% מהמאזן - שיעור גבוה בהחלט בענף הנדל"ן. במקביל, הודיעה החברה שתחלק דיווידנד של 64 מיליון שקל - 1.83 שקל למניה.

מניית אזורים זינקה ב-75% מתחילת השנה - יותר מפי 1.5 ממדד הנדל"ן - בעיקר בשל הידיעה על כניסתו של בוילגרין לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully