וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידות במניות השבבים על רקע אזהרת הרווח של סמסונג

יהודה שויצר

20.7.2001 / 10:16

ביפאן לא מתקיים מסחר; עליות במניות הטלקום בהונג קונג בהובלת צ'יינה יוניקום

ירידות שערים נרשמו בסיום שבוע המסחר בקוריאה, לאחר שיצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, סמסונג אלקטרוניקס, ציינה כי לנוכח המצב בשוק, תחול ירידה בהיקף המכירות והרווחים ברבעון השלישי של השנה.

סמסונג, המניה הכבדה ביותר במדד הקוספי (Kospi), ירדה ב-0.9% ומשכה עמה את המדד בדרום קוריאה לירידה של 1.8%. בשווקים אחרים ביבשת אסיה, עלה מדד ה-TWSE בטייוואן ב-1% וההאנג סנג בהונג קונג רשם עלייה של 0.5%. בטוקיו לא מתקיים מסחר עקב חג לאומי.

חברת סמסונג אלקטרוניקס דיווחה היום על ירידה של 45% ברווחי לרבעון השני, והזהירה כי תוצאותיה ברבעון השלישי ייפגעו מירידת המחירים החדה שפגעה בשוק המוליכים למחצה. החברה דיווחה על רווח של 675 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ביוני, לעומת רווח של 1.23 מיליארד דולר ברבעון המקביל ולעומת 923 מיליון דולר ברבעון הקודם.

בטייוואן נרשמה התאוששות במדד לאחר שצוין כי הממשלה הנחתה גופים פיננסיים שונים במדינה לרכוש מניות על מנת להוציא את השוק מהשפל בו הוא שורה. מדד ה-TWSE נסחר ברמות שפל של 7.5 שנים. UMC, יצרנית השבבים הגדולה בטייוואן, עלתה ב-3%. יצרנית שבבי הפלאש מקרוניקס רשמה עלייה של 0.4%.

בהונג קונג התאוששות במניות הטלקום הובילה את ההאנג סנג לעליות. צ'יינה יוניקום, חברת הטלקום השנייה בגודלה בסין, עלתה ב-2%. המניה עלתה על רקע הערכה כי החברה תכבוש נתח שוק של 26.3% משוק הסלולר הסיני. צ'יינה מובייל עלתה ב-0.6% לאחר שירדה ב-16% מתחילת החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully