וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הגדולים: הכניסה לשוק המניות בטווח הקצר כרוכה בסיכון גבוה

אילן מוסנאים

20.7.2001 / 11:11

בבנק מזרחי ממליצים להישאר בעמדת המתנה; בלאומי והפועלים ממליצים למשקיעים בעלי אורך נשימה לבצע השקעות סלקטיוויות בחברות ה"כבדות"

כלכלני הבנקים מזרחי, לאומי והפועלים מאוחדים בהערכותיהם לגבי שוק ההון המקומי בטווח הקצר. בשלושת הבנקים סבורים כי בתקופה הקרובה כרוכה הכניסה לשוק המניות הישראלי בסיכון גבוה יחסית.

בבנקים מציינים כי בטווח הקצר יושפעו המדדים המובילים בבורסה המקומית מאי הוודאות במספר גורמים, כגון ההתפתחויות במצב הבטחוני, מגמת הדולר, הסיכויים להמשך תהליך הפחתות הריבית ומגמת המסחר בוול סטריט.

עם זאת, בעוד שכלכלני בנק מזרחי ממליצים למשקיעים הנמצאים מחוץ לבורסה להישאר בעמדת המתנה עד להתפוגגות חלק מגורמי אי הוודאות, בבנקים לאומי והפועלים ממליצים למשקיעים בעלי אורך נשימה לבצע בחירה סלקטיווית בחברות ה"כבדות", הנתונות פחות לתנודות חדות, דוגמת מניות התעשייה הבטחונית, רשתות השיווק ותעשיית התרופות.

כלכלני בנק הפועלים מציינים עוד כי הבורסה תושפע מהדו"חות הכספיים הצפויים להתפרסם בשבועות הקרובים בארץ ובחו"ל, ואשר ככל הנראה לא צפויים להראות על היפוך מגמה לאחר הדו"חות החלשים שפורסמו ברבעונים האחרונים. כמו כן יש חשש להתלקחות משבר עולמי בעקבות המשבר הפיננסי בארגנטינה ושינוי אפשרי במדיניות ההשקעה של המשקיעים הזרים בשווקים המתעוררים.

לעומת זאת, בבנק הפועלים מציינים כי הצעות הרכש והקניות של בעלי עניין נמשכות, ומצביעות על רמות המחירים הנוחות לקנייה בחלק מהמניות. כמו כן, כוונות האוצר לשינוי תקנות ההשקעה של קרנות פנסיה וקופות גמל, כך שתתאפשר להן חשיפה גבוהה יותר לשוק המניות, עשויות להזרים בטווח הבינוני (לכשיאושרו השינויים) ביקושים לשוק.

בבנקים לא שוכחים את האפיק המט"חי, ומציינים כי רמת הדולר גבוהה מהרמות להן הורגלנו בחודשים האחרונים, וכי כדאיות ההחזקה של הדולר, כהשקעה, נמוכה (לנוכח ההפחתות בריבית הדולרית). עם זאת, לדבריהם, לנוכח אי הוודאות הפוליטית-מדינית-כלכלית בארץ ובעולם, מומלץ לשמור על נתח של לפחות 15%-20% באפיק הדולרי.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully