וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תעשיות: הרווח פחת ב-25% והסתכם ב-76 מ' שקל

טל לוי

21.5.2006 / 14:05

ההכנסות ברבעון הנוכחי התבססו על דיווידנדים בלבד אשר חולקו בידי גולף, מונופול המלט נשר וחברות נוספות

הכנסותיה של כלל תעשיות מקבוצת איי.די.בי פחתו ברבעון האחרון ב-25% והסתכמו ב-76 מיליון שקל. כלל תעשיות היא חברת אחזקות ולכן רלוונטי לבחון את שורת הרווח בלבד ולא את שורת ההכנסות. ב-2005 הסתכמו רווחי החברה ב-407 מיליון שקל.

לכלל תעשיות, בהיותה חברת אחזקות, אין פעילות עצמאית והרווח שלה מבוסס על רווחיהן של החברות הבנות וכן דיווידנדים שמחלקות החברות המוחזקות. בין היתר יש לחברה אחזקות באי.סי.איי, מפעלי נייר אמריקאים-ישראלים (נייר חדרה), בחברת התקשורת ברק, בחברת האופנה גולף, כית" וכן במונופול המלט נשר. בניגוד לרבעון הקודם, לא מציגים הפעם בכלל תעשיות רווח ממימוש - כלומר מכירת אחזקות ברווח.

בחברה מדגישים כי הרווח ברבעון המקביל (101 מיליון שקל) נבע ברובו ממימוש מקרקעין תמורת 78 מיליו שקל וכי הרבעון הנוכחי אינו כולל מימושים כלשהם.

בין הדיווידנדים להם זכתה החברה ניתן למנות את רווחי משאב. זו חילקה במארס האחרון דיווידנד בהיקף של 98 מיליון שקל וחלקה של כלל תעשיות בו עמד על 73 מיליון כך שרק מיעוטו הגיע לכיסי המשקיעים. משאב היא החברה השולטת במפעל המלט נשר אשר הוכרז רשמית כמונופול בתחום. דיווידנד נוסף הגיע מכיתן שחילקה במארס 65 מיליון שקל וכן מגולף שחילקה באפריל (כלומר לאחר תום הרבעון הראשון) 60 מיליון שקל לאחר הנפקתה.

בין היתר, הפיקה כלל תעשיות רווח של 12 מיליון שקל ממגזר המלט, 43 מיליון שקל ממגזר הטקסטיל (בעיקר מגולף) וכן 13 מיליון שקל ממגזר ההון סיכון בו פועלת החברה באמצעות קרן ההון סיכון אינפיניטי).

רווח נוסף של 18 מיליון שקל (או אולי מוטב לומר: "מניעת הפסד") מגיע מכיוון האחזקה בחברת קומפיוג'ן. במהלך הרבעון הראשון ביטלה כלל תעשיות הפרשה של 18 מיליון שקל כתוצאה מירידת ערך ההשקעה בחברה. ביטול ההפרשה נערך לאור העובדה שמחיר הבורסה של מניית קומפיוג'ן גבוה לאורך תקופה ארוכה ממחיר המניה שנגזר מיתרת ההשקעה בה. כמו כן מסתמכים בכלל על הערכת שווי שהתקבלה ממעריך חיצוני.

אחד הסעיפים המעניינים בדו"ח הוא זה של ברק, אשר אינה נסחרת ועל כן אינה מפרסמת נתונים באופן רציף. ברק, ששיעור אחזקת כת"ש בה עלה לכ-82%, הציגה את רבעון השיא שלה ב-3 השנים האחרונות בהיקף המכירות (179 מיליון שקל) וברווח הנקי (20 מיליון שקל). בברק מתנהל בימים אלו מהלך של השקעה משולבת ע"י קרן Sky וכלל תעשיות במניות ובאג"ח, בכוונה להוביל לפירעון מוקדם של יתרת כל האג"ח. בנוסף, הוחל בבחינת מיזוג אפשרי בין ברק לנטוויז'ן.

באפריל האחרון גייסה כלל תעשיות כ-250 מיליון שקל באמצעות הנפקת אגרות חוב ובסך הכל מונה קופת החברה 671 מיליון שקל. בכלל תעשיות הכריזו היום על חלוקת דיווידנד בהיקף של 108 מיליון שקל - כאשר 62% ממנו ילכו לכיסה של ולא לציבור הרחב.

מניית כלל תעשיות, הנשלטת (62%) בידי אי.די.בי פיתוח שבשליטת נוחי דנקנר, עלתה 10% מתחילת השנה והחברה נסחרת לפי שווי של 3.93 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully