וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק טל יאפשר ללקוחות הבנקים להשקיע בפיקדונות ובתוכניות של בנקים אחרים

הארץ

20.7.2001 / 8:25

בעקבות כך יוכלו הבנקים הבינוניים והקטנים לנגוס בנתח השוק של הבנקים הגדולים שהרווחיות בו גבוהה, ולהציע תנאים עדיפים למשקי הבית

מאת עמית שרביט

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יצחק טל, מגבש בימים אלה המלצות לפיהן יוכלו לקוחות הבנקים לרכוש מוצרים פיננסיים בבנקים מתחרים ללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש; זאת, בניגוד למצב כיום שבו לקוח המעוניין לרכוש מוצר פיננסי דוגמת תוכנית חיסכון או פיקדון, נאלץ לפתוח חשבון עו"ש.

לפני כשנה הפיץ טל חוזר בין הבנקים שנדרשו לחוות דעתם בעניין המערכת הסגורה שתאפשר ללקוחות הבנקים לבצע רכישות מסוג זה. כך לדוגמה, אם לקוח פתח תוכנית, בתום התקופה יעבור הסכום שחסך ישירות לחשבון העו"ש שלו בבנק האם.

טל התייעץ בסוגיה עם הוועדה המייעצת לבנקאות שבה חברים ראשי הבנקים ונציגי ציבור. הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי , שמחזיקים בכ-80% ממשקי הבית, התנגדו לתוכנית.

המערכת הסגורה תאפשר לבנקים הבינוניים והקטנים לנגוס בנתח השוק של הבנקים הגדולים שהרווחיות בו גבוהה, ולהציע תנאים עדיפים למשקי הבית. על ידי כך יישחקו המרווחים הפיננסיים הגבוהים שקיימים במגזר משקי הבית.

הבנק הבינלאומי איפשר בעבר ללקוחות שאינם נמנים עם לקוחותיו לרכוש תוכניות חיסכון בריביות אטרקטיוויות עם כרטיס אשראי. בתום תקופת החיסכון, הבינלאומי החזיר את הסכום לחשבון הבנק של הלקוח. חיסכון זה הוגבל לסכומים נמוכים והתוכנית עצמה לא זכתה להצלחה יתרה בקרב ציבור הלקוחות.

כמו כן, כיום בבנקים הבינוניים ניתן לבצע פעילות דומה לזו שמציע טל במסגרת המערכת הסגורה. כך למשל, בבנק המזרחי ניתן לפתוח חשבון מיוחד ללא עמלות או עלויות אחרות, לצורך רכישת מוצרים פיננסיים אטרקטיוויים. בין המוצרים - פיקדון לשנתיים בריבית מועדפת של 6.4%, פיקדון לשנתיים כשבשנה הראשונה הלקוח מקבל ריבית גבוהה של 2.6% והחל מהשנה השנייה הוא יכול למשוך את כספו בכל עת.

לדברי מנהל האגף לפקדונות וחסכונות בבנק המזרחי, משה גל, "התוכנית תעלה את מודעות הציבור בנוגע לאפשרות לרכוש מוצרי בנקים אחרים ללא צורך בפתיחת חשבון. לבנקים הבינוניים והקטנים, שמאפשרים כיום ללקוחותיהם לבצע את הפעילות, תהיה הזדמנות טובה יותר למשוך אליהם את לקוחות הבנקים הגדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully