וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מנצלת את התנופה: הגישה בקשה לשימוע חוזר בנוגע לצירוף תוכנת השיטוט לחלונות

רונן סרברניק

19.7.2001 / 13:50

טוענת כי משרד המשפטים לא גיבה בהוכחות את האשמתו כי הכללת התוכנה במערכת ההפעלה תורמת ליצירת מונופול

מיקרוסופט הגישה בקשה לשימוע חוזר בנוגע לטיעון שהכללת תוכנת השיטוט במערכת ההפעלה חלונות עוברת על חוקי ההגבלים העסקיים ותורמת ליצירת מונופול.

שלושה שבועות לאחר שבית המשפט הפדרלי לערעורים קיבל את ערעור מיקרוסופט, שטענה כי פסיקת הפירוק אינה מוצדקת והחזיר את הדיון לערכאה נמוכה, ושבוע לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי דרש מבית המשפט המחוזי לזרז את הפסיקה ומדינת ניו מקסיקו הסירה את תביעותיה נגד החברה - מנסה מיקרוסופט לרכב על גל ההצלחות החלקיות ולהסיר ממנה עוד ועוד כתבי תביעה.

אתמול טענה מיקרוסופט כי משרד המשפטים לא גיבה בהוכחות את האשמתו כי הכללת התוכנה במערכת ההפעלה תורמת ליצירת מונופול. דוברת מיקרוסופט, ויוק וארמה, אמרה שהחברה שלחה מכתב המוכיח כי פסיקת בית המשפט שגויה והוסיפה כי החברה הגישה את הבקשה ב"כוונה טובה" על מנת לקבל הבהרה.

ואילו ג'ינה טלמונה ממשרד המשפטים אמרה כי הסוגייה הנ"ל כבר הוכרעה בבית המשפט. "הסוגיה נידונה בבית המשפט המחוזי ובבית המשפט לערעורים, שני בתי המשפט פסקו לטובת משרד המשפטים", אמרה טלמונה.

בלי תגים חכמים

בשבועות האחרונים ניהלה מיקרוסופט מערכה משפטית מלאת התרחשויות. כאמור, לפני כשלושה שבועות פסק בית המשפט לערעורים כי פסיקת השופט תומס פנפילד ג'קסון אינה חוקית עקב התבטאויות ארסיות של השופט כלפי החברה - התבטאויות המעידות על חוסר אובייקטיוויות. למרות זאת, לא הסיר בית המשפט לערעורים את האשמות ההתנהלות הלא חוקית ועבירה על חוקי ההגבלים העסקיים.

הפסיקה עוררה תגובות רמות בארה"ב, לאחר שנוצרה התחושה כי מיקרוסופט חכמה מדי, עשירה מדי וחסרת רחמים מכדי לתת את הדין בפני מערכת המשפט. בעקבות הפסיקה והתגובות החליטה מיקרוסופט על מספר שינויים במערכת חלונות XP שתושק בקרוב.

החברה הודיעה כי לא תשלב את התגים חכמים (Smart Tags), אשר אפשרו לחברה לערוך שינויים בעמודי רשת של משתמשים ללא רשותם, במערכת ההפעלה ובדפדפן. החברה הודיעה כי תאפשר להסיר אייקונים מסויימים של החברה משולחן העבודה של המחשבים, ולהוסיף אייקונים ומוצרים של חברות אחרות כמו ריל נטוורקס (סימול RNWK) ו-AOL -טיים וורנר , והשבוע הודיעה מיקרוסופט על כך שמערכת חלונות XP לא תתמוך בתוכנת ג'אווה, שפיתחה מתחרתה סאן מיקרוסיסטמס .

בעקבות השינויים הסכים התובע הכללי של מדינת ניו מקסיקו להסיר את האשמות נגד החברה. החברה הסכימה לשלם הוצאות משפטיות של התובעים ובתמורה תמשוך מדינת ניו מקסיקו את התביעה נגדה.

ניו מקסיקו היא אחת מ-19 מדינות התובעות את מיקרוסופט בגין הפרת ההגבלים העסקיים. זאת, בנפרד מהמשפט הפדרלי המתנהל נגד החברה, שבו זכתה מיקרוסופט בערעור לפני שבועיים. התובעת במשפט בניו מקסיקו אמרה: "אינני משוכנעת כי פירוק החברה הוא הפתרון הנאות, או שזהו הפתרון שעליו יורה בית המשפט בסופו של דבר".

הרשויות של המדינות היו בין המבקרים החריפים ביותר של מיקרוסופט, ופרישתה מרצון של ניו מקסיקו עשויה להביא למשיכה של שאר התביעות נגד החברה. המדינה היחידה שפרשה עד כה, בדצמבר 1998, היתה דרום קרוליינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully