וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר לאן?

אילן מוסנאים

20.7.2001 / 14:41

המצב המדיני-בטחוני והעימותים בין שר האוצר לנגיד בנק ישראל ישפיעו על המסחר הדולר

מסקירותיהם השבועיות של הגופים הכלכליים הפועלים בשוק המט"ח עולה כי קיימים מספר גורמים שעשויים להשפיע בשבוע הקרוב על המסחר בדולר. בין היתר מזכירים הפעילים בשוק המט"ח את המצב המדיני-בטחוני, את התנודתיות בבורסת הנאסד"ק ואת העימותים בתקופה האחרונה בין שר האוצר לבין נגיד הבנק המרכזי.

כמו כן, הצפי להמשך הפחתות הריבית על ידי הנגיד דוד קליין, והחשש מפני משברים בשווקים המתעוררים - בעיקר בארגנטינה, עשויים להשפיע אף הם על כיוון המסחר.

כלכלני בנק לאומי סבורים כי בטווח הקצר הדולר עתיד להיות מושפע משני כוחות שונים, המשפיעים על התנהגותו בכיוונים מנוגדים. מחד גיסא, המצב המדיני-בטחוני והתנודתיות הקיימת בבורסת הנאסד"ק תורמים לפיחות השקל. מאידך גיסא, פער הריבית הקיים בין ישראל לבין ארה"ב ותנועות ההון לארץ, שומרים, בינתיים, על יציבותו של השקל.

בלאומי סבורים כי לעת עתה, ההאטה הכלכלית המתמשכת, הירידה בתנועות ההון לארץ, הקיטון בהמרות המט"ח וההשפעה הדומיננטית של המצב הבטחוני על מהלך המסחר - עלולים להחליש את השקל. לעומת זאת, בבנק מעריכים כי ירידה ברמת הסיכון עלולה להוביל למגמת ייסוף בשקל עד לרמות הקרובות לרצועה התחתונה של אלכסון הניוד. בלאומי מעריכים כי בימים הקרובים צפוי הדולר להיסחר בטווח מחירים של 4.18-4.24 שקלים.

בבנק הפועלים מעריכים כי ירידת הריבית בארה"ב מקטינה את כדאיות החזקת הדולר על בסיס השקעתי. אולם לנוכח אי הוודאות הפוליטית-כלכלית-מדינית בארץ ולנוכח הסיכוי להתפתחויות שליליות בשוקי ההון בעולם, ובעיקר בשווקים המתעוררים, ממליצים בבנק לשמור על רכיב של 15%-20% באפיק הדולרי. ללקוחות בעלי התחייבות דולרית ממליצים בבנק הפועלים להגן על ההתחייבות באמצעות שילוב של אופציות שקל דולר עם פיקדון שקלי.

בבנק דיסקונט צופים כי הדולר ייסחר בשבוע הקרוב בטווח מחירים של 4.19-4.21 שקלים. בדיסקונט מעריכים כי ההתפתחויות בתחום הבטחוני (שאתמול צצה בו התפתחות חדשה -חוליית חיסול יהודית שרצחה 3 פלשתינאים), המסחר בוול סטריט, מצב השווקים המתעוררים - שישראל היא חלק מהם - וחשש שהמשקיעים הזרים ימשכו מהם את השקעותיהם בעקבות משבר המטבע בשבוע האחרון בארגנטינה (מה שירחיב את המשבר בשווקים הללו), ופקיעת אופציות השקל דולר - יקבעו לאן ינוע הדולר.

בבנק הבינלאומי הראשון מעריכים כי בשבוע הקרוב עתיד הדולר להיסחר בטווח 4.185-4.217 שקלים. בבינלאומי סבורים כי מגמת המסחר בוול סטריט והמצב המדיני-בטחוני, יחד עם אי הוודאות לגבי החלטת הריבית ופקיעת אופציות השקל-דולר, יכתיבו את הטון בשבוע הקרוב.

בבית ההשקעות אקסלנס מעריכים כי הדולר צפוי להיסחר בימים הקרובים בטווח מחירים של 4.195-4.21 שקלים, כשגם השבוע הגורמים המרכזיים שישפיעו על המסחר הם המצב הבטחוני, וקרבות הרחוב בין שר האוצר סילבן שלום לבין הנגיד דוד קליין.

בבית ההשקעות גיפט, מקבוצת אילנות בטוחה, מציינים כי בתקופה הקרובה ייהנה הדולר מרמת תמיכה במחיר של 4.195 שקלים ומהתנגדות ברמות של 4.22 שקלים, כשההתרחשויות הבטחוניות באזור יקבעו אם המטבע האמריקאי ייסחר סמוך לגבול העליון או התחתון.

בטווח הארוך מאמינים בגיפט כי הפיחות בשקל צפוי להימשך בשל סיבות כלכליות שמלמדות על המשך המיתון במשק, הגירעון בתקציב הממשלה והוויכוחים בין משרד האוצר ובנק ישראל לגבי מדיניות הריבית ושער החליפין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully