וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג התחזק ל-4.486 שקלים

טל לוי

22.5.2006 / 15:43

סיטיגרופ: "נתוני המקרו של ישראל נראים מצוין והדבר מגדיל את הסיכויים להעלאת ריבית ביום שני הבא"


הדולר ממשיך אמנם לסבול מחולשה בעולם ובישראל, אולם עדיין מסוגל להרים ראש מדי פעם. המטבע האמריקאי התחזק היום ב-0.6% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.486 שקלים. מדובר בהתחזקות קלה לעומת רמה של 4.43 שקלים, שאותה רשם הדולר בתחילת החודש ואשר היוותה שפל של 11 חודשים. בעולם נסחר הדולר ברמה של 1.2758 דולר ליורו. היורו הוסיף 0.54% ושערו 5.726 שקלים.

הדולר עולה לשיא של שבועיים מול המטבעות העיקריים בציפייה כי צמיחה מהירה בארה"ב תדחוף את הבנק הפדרלי להעלות את הריבית בישיבתו בחודש יוני. על פי נתונים של בלומברג, הכלכלה האמריקאית תרשום ברבעון הראשון של 2006 את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר זה שנתיים.

אתמול פירסם בנק ישראל את המדד המשולב לחודש אפריל, אשר עלה 0.7%. מדד זה בודק את הפעילות הכלכלית במשק. "הכלכלה הישראלית חמה אש", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בסיטיגרופ, ניל קורני. "גם המימוש שרואים בזמן האחרון במניות אינו מפתיע ורואים אותו בכל העולם".

קורני מציין, כי נתוני המקרו הטובים של ישראל מגבירים את הסיכוי שנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יעלה את הריבית ביום שני הבא. "זה אולי הכרחי, אבל נראה שהוא כן יבחר להעלות את הריבית - וזאת כהכנה להעלאת הריבית הצפויה בארה"ב, וגם מכיוון שמדובר בטרנד עולמי של העלאת ריביות אותו אנו רואים גם באירופה וביפאן".

"הדולר פתח הבוקר בעלייה קלה, בעיקר כתוצאה מהתחזקות הדולר בעולם אשר מכתיב במידה רבה את הנעשה בארץ", אומר קורני. "מדובר גם בתיקון לרמת השפל שראינו, כאשר אם נסיים מעל 4.47 שקלים, ייתכן שנגיע בהמשך לכיוון ה-4.52 שקלים. בכל מקרה, זוהי הרמה בה יישאר הדולר בזמן הקרוב".

אחת השאלות החשובות שמעלה קורני היא נושא ההשקעות מחוץ לישראל, המתבטא בעיקר בהשקעות שמבצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות. "כאשר הריבית עולה, ההשקעה בחו"ל נעשית פחות אטרקטיווית. אם בחודשים האחרונים דיברנו על נפח של מיליארד דולרים שיוצאים מישראל מדי חודש, הרי שכרגע המספרים האלה קטנים יותר". לפיכך, הדולר צפוי להישאר יחסית רגוע ולא לסבול מתנודתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully