וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ד"ש אייפקס: "דמי הניהול בשוק ההון יעלו"

שרון שפורר

22.5.2006 / 15:54

הסיבות להתייקרות הצפויה: המחירים הגבוהים ששולמו עבור נכסי הבנקים, גידול בהוצאות הפרסום ותשלום עמלות הפצה לבנקים

"דמי הניהול בשוק ההון צפויים לעלות בעקבות יישומן של המלצות ועדת בכר ומנקודת ראות זו מדובר בחיסרון עבור הצרכן". כך אמר היום מנכ"ל ד"ש אייפקס, עידו נויברגר, במושב החותם את הכנס הכלכלי החברתי של לשכות המסחר במלון הילטון, אשר דן בנושא הגברת התחרותיות במשק.

נויברגר נשאל האם לרפורמת בכר יש רק יתרונות או גם חסרונות והשיב כי יש לבחון זאת מנקודת הראות של המשקיע הסופי. תחושת הבטן היא אמנם שהתחרות טובה לצרכנים הסופיים, "אבל דווקא ברפורמה זו יש נקודות שהולכות בכיוון ההפוך".

לדעת נויברגר, יש לבחון שלוש נקודות בהקשר לרפורמה: האם התשואות עתידות לעלות? האם דמי הניהול יירדו? והאם הלקוחות יקבלו שירות טוב יותר? מנכ"ל ד"ש אייפקס סבור, כי השירות יהיה טוב יותר בשל התחרות על הצרכן ויכלול בין היתר גם השקת מוצרים מתוחכמים יותר.

לגבי דמי הניהול, חוזה מנכ"ל ד"ש אייפקס, כי אלו עתידים לעלות בשל מספר סיבות: המעבר לתשלום עמלות הפצה, המחירים הגבוהים ששולמו עבור נכסי הבנקים והגידול הצפוי בהוצאות הפרסום והשיווק.

כל אלו, עתידים להביא לגידול בהוצאותיהם של בתי ההשקעות השונים ולהגביר את הצורך שלהם במקורות רווח אחרים - כדמי ניהול גבוהים יותר למשל.

באשר לסוגיית התשואות, חוזה נויברגר כי התשואות עתידות לעלות בעיקר בשל העובדה שרמת המומחיות בשוק ההון הולכת וגדלה, אך גם נקודה זו טמנת בחובה חסרון: הצרכנים עברו להתמקד בתשואות לטווח קצר - מה שיכול לפגוע בתשואות לטווח ארוך ולהשכיח מליבם את הסיכון הגלום בההשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully