וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר עידכן את תחזית הצמיחה ל-5.3%

22.5.2006 / 17:38

העדכון - בעקבות פרסום אומדן הלמ"ס הראשוני על הצמיחה המהירה ברבעון הראשון ועל רקע האינדיקטורים הכלכליים השוטפים

בעקבות פרסום אומדן הלמ"ס הראשוני על הצמיחה המהירה ברבעון הראשון של שנת 2006, ועל רקע האינדיקטורים הכלכליים השוטפים (ביניהם הייצור התעשייתי, אינדיקטורים לצריכה פרטית וכניסת תיירים), המצביעים על המשך תהליך הצמיחה במשק - עידכן משרד האוצר את תחזית הצמיחה לשנת 2006 ל-5.3%. זהו עדכון כלפי מעלה, לעומת התחזית שפורסמה בחודש פברואר, שעמדה על 4.1%.


נתוני הלמ"ס מתעדכנים לעתים קרובות בשיעורים משמעותיים. התחזית המעודכנת מבוססת על הנתונים הרשמיים כפי שהתפרסמו ועדכון נתונים אלה עשוי להשפיע במידה רבה גם על התחזית לשנת 2006 כולה.

שר האוצר, אברהם הירשזון, אמר כי: "זוהי מגמה חיובית, אך אין לקחת נתונים אלה כמובנים מאליהם. הצמיחה אשר לה אנו עדים היום, הינה תוצאה של יישום מדיניות כלכלית ברורה ועקבית השמה במרכזה ריסון תקציבי ועידוד הסקטור הפרטי. מדיניות זו היא שאיפשרה לבנק ישראל להוריד את הריבית, היא שאיפשרה לממשלה להקטין את נטל החוב הציבורי והיא שמשכה את תשומת לבם של משקיעים זרים. נסיגה מהמדיניות הכלכלית הבסיסית ופריצת המסגרות עליהן התחייבה הממשלה, בין היתר בפני גורמים זרים, עלולים לסכן את המשך הפריחה הכלכלית".

בנוסף אמר הירשזון, כי אין סתירה בין ניהול מדיניות כלכלית אחראית ומאוזנת לבין יישום צעדים אמתיים ויסודיים לצמצום הפערים בחברה.

מערכת וואלה! עסקים מוסיפה:

כבר בשעות הצהריים פרסמנו את דבריו של מנכ"ל האוצר, יוסי בכר לפיהם "לא מן הנמנע שנעדכן את תחזית הצמיחה כלפי מעלה ל-5%". בכר אמר בכנס של איגוד לשכות המסחר כי "המדינה עדיין גובה מיסים גבוהים ועדיין חייבת כסף למדינות אחרות. לפי ראייתנו עדיף להשתמש בעודפי ההכנסות ועודפי התקציב הקיימים להורדת מיסים ולהקטנת החוב ובטווח הארוך, כשיהיו עודפים אמיתיים, להשקיע אותם בשירותים חברתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully