וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המפיקים דורש מהרשות השנייה לחלט ערבויות של זכייניות ערוץ 2 כנגד עיכוב תשלומים למפיקים

רוני קורן-דינר

22.5.2006 / 20:22

יו"ר האיגוד, אסף אמיר: "מדובר בעיכוב ואי תשלום למפיקים, תוך הפרה יסודית ובוטה של הסכמים שנחתמו"; לדבריו, תופעה זו הביאה חברות הפקה מסוימות לסף פשיטת רגל



איגוד המפיקים פנה אתמול ליו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, בדרישה להתערב לאלתר במוסר התשלומים הבעייתי של זכייניות ערוץ 2. האיגוד מבקש מדאבוש להפעיל את הסמכויות הנתונות לה בחוק, בהן חילוט ערבויות שנמצאות בידי הרשות, כדי להכריח את גופי השידור לעמוד במחויבותם, כפי שנקבעו במכרז על הזיכיון המחודש בערוץ.



בנוסף, מאשימים חברי האיגוד את דאבוש כי זנחה את מחויבותה כלפי היצירה הישראלית. "האינטרס של כל מי שעוסק בתחום הוא שהגופים המשדרים יהיו חזקים ורווחיים", כתב לדאבוש אסף אמיר, יו"ר האיגוד. "אך לצד מחויבות זו ישנה תחושה קשה שזנחת את מחויבותך העיקרית כיו"ר הרשות השנייה לציבור הצופים, להפקה המקורית וליוצרים העוסקים בתחום". בנוסף, פנה האיגוד לנציגי כל האיגודים המקצועיים בענף הטלוויזיה - שחקנים, במאים, תסריטאים, צלמים, מקליטים ועורכים - בקריאה לשתף פעולה כדי למנוע את קריסת הענף.



"מדובר בעיכוב ואי תשלום למפיקים, תוך הפרה יסודית ובוטה של הסכמים שנחתמו, ובד בבד ביטול הפקות שונות, לצד ניסיון להחתים מפיקים על חוזים שהתנאים המסחריים שבהם אינם מאפשרים להפיק תוכניות טלוויזיה וסרטים", כתב אמיר לדאבוש. לדבריו, תופעה זו הביאה חברות הפקה מסוימות לסף פשיטת רגל, "עד כדי כך שמרבית חברות ההפקה מצויות עתה בקשיים כספיים, תוך שסימני שאלה מוטלים על עצם יכולתן להמשיך ולפעול". כתוצאה מכך, טוענת הנהלת איגוד המפיקים כי תיאלץ להוריד בשכרם של כל העובדים בענף באותו האחוז שבהם ירדו תקציבי ההפקה, וכן לשלם שכר רק בצמוד לקבלת הכסף מהזכייניות.



כפי שפורסם ב-TheMarker לפני כחודש, עיכבה זכיינית ערוץ 2 רשת, תשלומים למפיקים במשך שבועות ארוכים. רשת הסבירה את העיכוב בתקלה טכנית שנבעה מתקופת החגים, ולאחר פרסום הפרשה החלה להסדיר חובות. ואולם, המפיקים טוענים כי רשת אינה היחידה. לדבריהם, גם מקשת ומערוץ 10 הגבייה נעשתה קשה יותר, וכל הזכייניות מעכבות תשלומים בתירוצים שונים.



דאבוש אמרה בתגובה, כי ניהלה שיחות בנושא מוסר התשלומים עם כל הזכייניות, עוד בטרם התקבלה פניית איגוד המפיקים. "ביקשתי מהאיגוד להכין תוכנית עבודה שתתאר את הציפיות שלהם ואת הדרכים לקבלת התשלומים, ואני מבטיחה אישית להעלות את העניין במועצה ובוועדת הטלוויזיה של הרשות על מנת לפתור את הסוגייה", אמרה דאבוש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully