וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

אסף רותם

23.5.2006 / 0:14

מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה איבד כ-1%, ל-2,172 נקודות, בעוד מדד דאו ג'ונס השיל כ-0.2% ל-1,123 נקודות

עליות חדות במניות השבבים תרמו בערב שבת לבלימת המגמה השלילית בוול סטריט. אולם, היום שבו המדדים לסורם, הצטרפו למגמה האדומה בעולם, וירדו - על רקע החששות מפני אינפלציה והאטה בצמיחה. מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה איבד כ-1%, ל-2,172 נקודות, בעוד מדד דאו ג'ונס השיל כ-0.2% ל-1,123 נקודות, לאחר שמניות האנרגיה התאוששו בעקבות עלייה במחיר הנפט.

בערב שבת עלה מדד נאסד"ק ב-0.6%, אולם בסיכום דו-שבועי ירד ב-6.4%. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,144 נקודות, אבל איבד בתוך שבועיים 3.7% מערכו, לאחר שהתקרב לשיא של כל הזמנים. את גל הירידות הסבירו בשווקים בחששות מפני האינפלציה בארה"ב, שתגרור את המשך עליית הריבית בארה"ב. במקביל, מתרחשת מכירת חיסול של אחזקות הקרנות הזרות בשווקים המתעוררים, וחזרה לאפיקים סולידיים, ובראשם אג"ח ממשלתית אמריקאית. מגמה זו הקפיצה את מחירי איגרות החוב ל-10 שנים בשבוע האחרון, והורידה את התשואה, שטיפסה כבר עד 5.15%. גם היום נמשכה המגמה, שהורידה את התשואה על האג"ח מ-5.06% ל-5.04%.

בקרב הישראליות, צ’ק פוינט השילה 1.8% ל-18.2 דולר, על אף שהודיעה כי תבצע רכישה חוזרת של מניותיה בהיקף של עד 600 מיליון דולר - כשליש מקופת המזומנים שלה.

טבע איבדה 1% ל-36.6 דולר, לשפל של יותר משבעה חודשים, אליו נפלה בתוך כשבוע וחצי, לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון והתחזיות ל-2006 כולה. בכנס שערך אתמול בית ההשקעות CIBC, ציין דן זיסקינד, המנהל הפיננסי של טבע, כי אחרי הרכישה של אייווקס, צריכה החברה "לנוח קצת" מרכישה של חברות גדולות.

בין הבודדות שנסחרו בירוק היום היתה ורינט, שטיפסה ב-3.7% ל-33.9 דולר לאחר שב-RBC העלו את המלצתם למניה ל"תשואת יתר" והתירו את מחיר היעד ל-42 דולר.

סמנכ"ל הכספים של סייפן, יגאל שני, ציין בכנס כי פריצת הדרך הטכנולוגית של אם סיסטמס היא אינה טכנולוגיית פלאש חדשה, אלא טכנולוגיית בקרים, ולכן אינה מהווה תחרות לסייפן, אלא משלימה אותה. סמנכ"לית הכספים של אם סיסטמס, רונית מאור, אשר הופיעה גם היא בכנס, העריכה כי אם תזכה הטכנולוגיה של סייפן לנוכחות חזקה בשוק, קיימת אפשרות לשיתוף פעולה בין החברות. סייפן ירדה היום 3.2% ל-30 דולר, לעומת אם סיסטמס, שנפלה ב-4.7% ל-34.7 דולר.

אי.סי.איי איבדה 1.4% ל-9.9 דולרים, על אף שדיווחה על השלמת פרישה של רשת תקשורת מתקדמת בחוזה שהיקפו 20 מיליון דולר. מקורות בשוק ציינו כי מדובר בחוזה עם חברת Wanadoo, החברה הבת של פראנס טלקום לאספקת שירותי גלישה באינטרנט, אשר פועלת ברחבי צרפת, בריטניה, ספרד, פולין ובהולנד. ל-Wanadoo מעל ל-7 מיליון קווי ADSL והרשת שלה תאפשר שידורי טלוויזיה, שירותי אלפון ואינטרנט מהיר.

סרגון נטוורקס, המפתחת פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לרשתות אלחוטיות, הוסיפה 0.2% ל-4.8 דולרים, לאחר שהודיעה על השקת מוצר חדש, גיגהביט אית'רנט (Gigabit Ethernet), המאפשר לראשונה תקשורת אלחוטית בנפח תעבורה של 800 מגבייט לשנייה. מסרגון נמסר, כי ניסויים שבוצעו אצל מספר מפעילות תקשורת מובילות, הנמנות על לקוחות סרגון, הסתיימו בהצלחה והפתרון החדש, FibeAir IP-Max, מוכן לשיווק מסחרי מיידי.

בית ההשקעות אנטרברג, העלה בערב שבת את המלצתו למניית טאואר סמיקונדקטור, מ"תשואת שוק" ל"קנייה", לאחר שהחברה הציגה הכנסות שיא ברבעון הראשון. במקביל, העלו בבית ההשקעות את התחזית השנתית לטאואר ואת מחיר היעד למניה ל-3 דולרים - גבוה ב-88% ממחיר הסגירה בסוף השבוע בנאסד"ק. טאואר נסחרה ללא שינוי ב-1.6 דולר.

אמפל הודיעה על מכירת אחזקותיה (50%) בחברת קוראל תמורת 21 מיליון דולר במזומן. להערכת אמפל, תושלם העסקה במהלך הרבעון השני ותיצור לחברה רווח הון של כ-4.9 מיליון דולר. קוראל עוסקת בבנייה ובהפעלה של מצפים תת-מימיים. החברה בנתה ומפעילה את המצפים באילת, בפרת' שבאוסטרליה ובהוואי. כיום בונה החברה מצפה נוסף בפלמה דה-מיורקה. אמפל הוסיפה 1% ל-5.1 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully