וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: יצרניות ציוד הטלקום הובילו לירידות; אלקטל ירדה ב-7.3%; נוקיה יורדת ב-4.9%

עפרה שלו

20.7.2001 / 22:02

וודאפון מסרה כי תדחה את השקת רשת הסלולר המבוססת על טכנולוגיית 3G לשנת 2003 ועוררה חשש לגבי צמצום השקעות ההון בציוד טלקום; מנייתה ירדה ב-4.6%

יצרניות ציוד הטלקום משכו את אירופה לירידות לנוכח חשש מצמצום השקעות ההון של חברות הטלקום, בעקבות דברי וודאפון. בלונדון ירד הפוטסי ב-0.9%; בפאריס ירד ה-CAC 40 ב-1%; בפרנקפורט יורד הדקס ב-1.2%.

אתמול בערב פירסמו חברות אמריקאיות רבות את תוצאותיהן הרבעוניות: מיקרוסופט עמדה בתחזיות אך פירסמה אזהרת רווח לרבעון הנוכחי; נורטל עמדה בתחזיות עם הפסד שיא של 19.4 מיליארד דולר; ספקית המחשבים לפי הזמנה גייטוויי דיווחה על הפסד של 6 סנט למניה לעומת תחזית להפסד של סנט בודד.

במגזר שירותי הטלקום נרשמו ירידות שערים: בריטיש טלקום ירדה ב-2.6%; פראנס טלקום ירדה ב-2%; כייבל אנד וויירלס ירדה ב-1.7%. דויטשה טלקום מתבלטת בעלייה של 0.2%.

וודאפון תדחה את השקת רשת הסלולר המבוססת על טכנולוגיית הדור השלישי לשנת 2003 - כך אמר היום מנכ"ל החברה, כריסטופר גנט, ל"וול סטריט ג'ורנל". גנט ציין כי וודאפון תיאלץ לדחות את מתן שירותי הדור השלישי ממחצית השנה השנייה של 2002 ל-2003.

לדבריו, ההאטה הכלכלית היא הגורם המרכזי לדחיית השקת הטכנולוגיה החדשה. עוד אמר גנט כי כל עוד קיים מחסור בטלפונים ניידים התומכים בטכנולוגיה זו, "אין כל סיבה ללחוץ על דוושת הדלק ולהאיץ". מניית וודאפון ירדה ב-4.6%.

הבשורות הפסימיות של וודאפון פגעו ביצרניות ציוד הטלקום: נוקיה, שדיווחה אתמול על תוצאות טובות מהתחזיות, יורדת ב-4.9%; אלקטל ירדה ב-7.3% ומרקוני ירדה ב-3.9%.

אריקסון דיווחה הבוקר על הפסד עתק של 1.86 מיליארד דולר ברבעון השני, מעט נמוך מהתחזיות. כמו כן אמרה החברה כי היא צופה קיפאון עד צמיחה זעומה בעסקי מערכות האלחוט שלה בשנת 2001 וחתכה את תחזית מכירות מכשירי הסלולר ככלל לשנת 2001 ל-400-440 מיליון מכשירים. מנייתה ירדה ב-1%.

ענקית התוכנה SAP ירדה ב-1.2% על רקע אזהרת הרווח של מיקרוסופט. SAP הפתיעה אתמול את השוק כשהיכתה את התחזיות עם צמיחה של 78% ברווח הנקי ברבעון השני. יתר על כן, SAP מסרה כי היא צופה המשך צמיחה חזקה במהלך 2001, עם גידול של 20% ויותר במכירות. חברת התוכנה הגדולה באירופה דיווחה על רווח נקי של 178 מיליון דולר. היום הודיעה SAP כי תחשב מחדש את רווחי הרבעונים הראשון והשני בהתאם להפסד הרבעוני של קומרס וואן בה היא מחזיקה.

דובר SAP אמר כי החברה תיאלץ לחשב מחדש את הרווח למניה ברבעון הראשון וברבעון השני של השנה, בהתאם לעקרונות החשבוניים המקובלים בארה"ב. הדובר הוסיף כי נתוני הרווח התפעולי לא יושפעו, אך לא אמר מה יהיה גודל ההשפעה על הרווח למניה.

יצרניות השבבים רשמו ירידות, לאחר שמניות השבבים באסיה נסגרו בירידות בעקבות אזהרה של סמסונג אלקטרוניקס. ARM ירדה ב-4.3%. ST ירדה ב-0.7%. אינפיניון מתבלטת בעלייה של 3%.

מניות הנפט רשמו עליות לאחר ששרי אופ"ק הודיעו אתמול על קיצוץ בתפוקת הנפט שנועד למנוע ממחירי הנפט להמשיך ולרדת. זאת, לאחר שאתמול הגיעו לשפל של 15 חודשים, עם חוזים לאוגוסט ב-24.54 דולר לחבית. BP עלתה ב-0.8%, של עלתה ב-1% וטוטאל פינה עלתה ב-1.6%.

לאחר תקופה ארוכה בה רשמה הפסדים, דיימלר קרייזלר שבה לדווח על רווח. יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם ציינה כי רשמה רווח נקי של 440 מיליון דולר ברבעון השני על רקע פריחה במכירות רכבי מרצדס וצעדי קיצוץ בחטיבת קרייזלר האמריקאית. מנייתה עולה ב-2.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully