וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף טיפס ב-1.4%

נתן שבע

23.5.2006 / 17:35

כלל ביטוח איבדה 1.6% בעקבות דו"חות חלשים. פרוטרום זינקה ב-3.5% בעקבות תוצאות כספיות טובות

לאחר ארבעה ימים של ירידות שערים ופתיחה מהוססת, חזרה הבורסה לעליות נאות של עד 1.5%. העליות הובלו על ידי מניות הבנקים והנדל"ן ונרשמו בעקבות התאוששות בשוקי העולם בכלל ובשווקים המתעוררים בפרט. מדד המעו"ף הוסיף 1.4%, מדד תל אביב 100 עלה ב-1.5% ומדד התל טק התחזק ב-1.3%. מחזור המסחר היה גבוה גם היום והסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

ירידות השערים החדות בעולם בימים האחרונים, בעיקר בשווקים המתעוררים, הפילו את בורסת תל אביב עד אתמול בכ-5% מאז רמת השיא שנרשמה רק לפני שבוע. שווקים כמו רוסיה והודו חזרו לתקן ביותר מ-6%. ברקע, ביום חמישי הקרוב צפויה גם הפקיעה על אופציות המעו"ף. בסך הכל, חזר השוק בתל אביב כשלושה-ארבעה שבועות לאחור. אם מנכים את הירידות בטבע, שצנחה בכ-11%, הרי שמדובר במהלך חד פחות.

"אני לא רואה משבר כי אני לא מוצא שיש בועה בשווקים ה'סטנדרטים' - את השווקים המתפתחים אני אישית לא יודע לתמחר", אמר הבוקר פעיל בשוק. "גם אם הכסף יברח החוצה מהשווקים שרצו חזק, כמו רוסיה, הוא תמיד יחפש איפה להיות מושקע - כך שהשווקים המסורתיים כמו ארה"ב, אירופה, יפאן יחזרו לעליות. יכול להיות שהשווקים האחרים יחזרו לעלות אבל ברור שמדובר כבר באופנה חולפת". ומה עם הזרים בארץ? "בארץ זרים אמנם מכרו בימים האחרונים, אבל היו אחרים שגם קנו".

עליות השערים הובלו היום במיוחד על ידי מניות הבנקים. ההפועלים עלתה ב-4% לאחר שהתרחקה בכ-14% מהשיא אתמול. לאומי הוסיפה 2.8% והיא רחוקה כעת ב-8% מרמת השיא שלה.

מדד הנדל"ן טיפס ב-1.5% ותיקן מעט את הצניחה של 10% בשלושה ימים לאחר שהשלים עלייה של 50% מתחילת השנה. גזית גלוב שנפלה אתמול ב-7%, תיקנה ב-2.4% לצד המשך הצמיחה שחשפה החברה ברבעון הראשון. אלוני חץ השלימה אתמול את הגיוס המוסדי של אמות לא לפני שנאלצה לחתוך את השווי לפיו בוצע הגיוס ל-12%. המניה טיפסה ב-0.4%. אפריקה ישראל - המניה "הכבדה" במדד - דווקא איבדה 1.7% והשלימה נפילה של 7% ביומיים ללא סיבה מיוחדת.

טבע, עלתה ב-1.3%. החברה קיבל אישור סופי לשיווק גירסה גנרית של ה-Lexapro של חברת Forest Laboratories. מדובר בתרופה המשמשת לטיפול בדיכאון בעלת היקף מכירות שנתי של כ-1.9 מיליארד דולר בשנה במושגי המקור.

גם היום הושפע המסחר מהמשך התוצאות הכספיות של החברות. אמש דיווחה כלל ביטוח כלל ביטוח על תוצאות הרבעון הראשון. המניה איבדה 1.6% בתגובה לתוצאות שהצביעו על הרעה בעסקי החברה לעומת הרבעון המקביל. תוצאות טובות עם קפיצה בהכנסות וברווח הנקי לרבוע הכחול עזרו למניה לטפס ב-1.6%. גם פרוטרום הגיבה לתוצאות טובות בזינוק של 3.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully