וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לפני 3 שבועות משרד התקשורת רצה לפשוט על בזק

ערן גבאי

23.5.2006 / 14:32

המשרד העביר כבר לפני 10 ימים חומרים לרשות להגבלים עסקיים נגד בזק שעניינם הפרות של הפעילות התחרותית

משרד התקשורת העביר כבר לפני 10 ימים חומרים לרשות להגבלים עסקיים נגד בזק בעניין התנכלותה לפעילות של מפעילות הטלפוניה הפנים ארצית - כך נודע ל-TheMarker. בפגישה בין אנשי אגף הפיקוח של משרד התקשורת לבין הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, הציגו אנשי משרד התקשורת תמונת מצב על ההפרות שמקיימת חברת בזק בכל הקשור לפעילות התחרותית בשוק הטלפוניה הפנים ארצית. השיחה הוגדרה כשיחת התייעצות בין שני הגופים.

עוד קודם למשבר שארע בסוף השבוע שעבר בין בזק והכבלים, כשעובדי בזק ניתקו את קווי הכבלים מחיבור למערכות בזק, כבר הוגשו ברשות להגבלים עסקיים תלונות רשמיות מצד קבוצת אי.די.בי, על ידי החברות גלובקול וסלקום, נגד ה"תקלות" שמייצרת כנגדן בזק.

יותר מכך, נודע כי משרד התקשורת בחן פשיטה על משרדי בזק ערב הפסח, בעקבות סירוב בזק להעביר למשרד מסמכים שיצביעו על הקשרים העסקיים של בזק עם ספקיה, בכל הקשור למבצע הטלפוניה שהיא קיימה ושלא קיבל את אישור המשרד.

במשרד התקשורת החליטו לבסוף לתאם את מועד "הביקור" בבזק עם הנהלת החברה ונקבע שהיועצת המשפטית של המשרד, נגה רובינשטיין, ואנשים נוספים מאגף הפיקוח במשרד התקשורת יגיעו לבזק ויאספו מסמכים שקשורים במבצע הטלפוניה אותו קיימה בזק. הנהלת בזק סירבה לשתף פעולה עם המהלך, ואחרי בדיקה פנימית הוחלט במשרד התקשורת כי המשרד אינו יכול מבחינה משפטית, לבצע מהלך כפוי שכזה מול בזק. הוחלט לפנות לרשות להגבלים עסקיים כדי שהיא תפעל בנושא ותפעיל את הכלים העומדים לרשותה נגד המונופול בזק.

במשרד התקשורת אומרים היום כי העובדה שרשות להגבלים עסקיים פועלת כעת נגד בזק אינה מוסיפה או גורעת מהצורך של משרד התקשורת לבחון פעילות מקבילה נגד בזק בגין ההפרות שהיא ביצעה בעניין ניתוק מנויי הכבלים. בתוך ימים, אומרים במשרד, יגובשו ההחלטות האם לפעול בצעדי ענישה נוספים מול בזק, צעדים שיחייבו את חתימת ידו של שר התקשורת החדש, אריאל אטיאס.

מבזק נמסר כי החברה העבירה למשרד התקשורת את כל החומר הרלוונטי שנתבקש על ידי המשרד בקשר למבצע 'אביב' של בזק. כידוע, בזק משוכנעת כי פעלה בעניין זה כדין וכי התערבותו של המשרד במבצע שיווקי לגיטימי לא הייתה במקומה. בזק תמצה כל דרך משפטית בנושא זה, ובשלב ראשון - מגישה ערר בפני שר התקשורת, בהתאם לזכותה עפ"י רשיונה הכללי.

אין לכך, ולו קשר קלוש ביותר - לנושא הבדיקה שעורכת הרשות להגבלים עסקיים, כככל הנראה בנושא התקלה בין רשתות בזק להוט שתוקנה לאחר פניית החברה לביה"ד לעבודה - ואת ההקשר עושה כותב המאמר על דעת עצמו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully