וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות מימון שחקו את רווחי UMI ל-18 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

24.5.2006 / 10:30

רווח הון מהנפקת GTC בוורשה הקפיץ את רווחי קרדן ישראל ל-39 מיליון שקל

יבואנית הרכב UMI הנמצאת בבעלות חלקית של חברת קרדן סיימה את הרבעון הראשון של 2006 עם רווח נקי של 17.9 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופת הדיווח היה מחזור ההכנסות של UMI כ-514 מיליון שקל לעומת 497 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח הנקי של UMI נובע מגידול בהוצאות המימון של UMI שהסתכמו לכ-4.7 מיליון שקל ברבעון החולף, לעומת הכנסות של כ-7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

קרדן ישראל עצמה סיימה את הרבעון הראשון של 2006 עם רווח נקי של 39.7 מיליון שקל - גידול חד ביחס לרווח של 25 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. את עיקר הרווח של החברה סיפק מגזר הנדל"ן, ובראשו ההחזקה בחברת הנדלן המזרח אירופאית GTC.

התוצאות בתקופת הדו"ח הושפעו בעיקר מרווח בסך של כ-39.5 מיליון שקל, שנבע מהנפקה שביצעה GTC Poland בחודש מארס 2006 למשקיעים מוסדיים בבורסה בוורשה. כמו כן, נבע לחברה רווח בסך של כ-8.3 מיליון שקל כתוצאה ממימוש של אופציות והמרת איגרות חוב להמרה על ידי מחזיקים ב-GTC RE. במקביל רשמה קרדן הוצאת מס בגובה של 8.8 מיליון שקל בעקבות חלקה ברווחי GTC RE.

מנגד, מגזר התקשורת של קרדן הסב הפסד של 4.5 מיליון שקל. אולם, גם כאן ישנן התפתחויות חיוביות: בחודש מאי 2006 החליט דירקטוריון החברה המוחזקת אר.אר.לוויינים לבחון אפשרות להנפקת מניות אר.אר. לוויינים ורישומן למסחר בבורסת הנאסד"ק בארה"ב ולצורך כך לגייס צוות יועצים לבחינה וקידום ההליכים לקראת ההנפקה האפשרית.

במקביל, השיקה חברת BFTV האמריקאית ערוץ טלוויזיה בתשלום לתינוקות ופעוטות, הראשון מסוגו בארה"ב. הערוץ עלה לאוויר באמצעות חברת DIRECTV, החברה לאספקת שירותי טלוויזיה באמצעות לוויין הגדולה בארה"ב, אשר לה כ-15 מיליון מנויים. בכוונת BFTV להעלות את הערוץ בעתיד גם באמצעות חברות כבלים ולוויין נוספות. קרדן תקשורת השקיעה עד כה כ-2.8 מיליון דולר ב-BFTV ומחזיקה כ-30% ממניותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully