וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בזק נחקר אתמול ברשות להגבלים עסקיים

ערן גבאי

24.5.2006 / 11:58

גם יו"ר ועד העובדים, שלמה כפיר, נחקר בפרשת ניתוק מנויי הכבלים מרשת בזק. יחד עמם נחקרו גם שני עובדים נוספים בבזק

מנכ"ל בזק, יעקב גלברד, נחקר אתמול ברשות להגבלים עסקיים בפרשת ניתוק מנויי הכבלים מרשת בזק בסוף השבוע האחרון. גם יו"ר ועד העובדים של בזק, שלמה כפיר, עוכב אתמול לחקירה ברשות להגבלים עסקיים, בעקבות החקירה שמנהלת הרשות נגד בזק בניסיון לבחון אם היתה הסכמה, במישרין או בעקיפין, בין הנהלת החברה לבין ועד העובדים בכל הקשור לניתוק מנויי הכבלים מרשת בזק. גלברד וכפיר עברו תשאול ברשות, ויחד עמם נחקרו גם שני עובדים נוספים בבזק.

הרשות להגבלים עסקיים, בראשות רונית קן, החליטה אתמול לפתוח בחקירה נגד בזק לבירור התנהלות החברה במשבר מול הכבלים לפני כמה ימים, כש-110 אלף מנויי הכבלים נותקו מרשת בזק ולא יכלו לקיים שיחות מול מנויי בזק במשך יום וחצי.

הרשות מתכוונת לבחון את פעילותה של כל קבוצת בזק במשבר, ולא רק את פעילותה של החברה האם בזק. קיים איום כי חקירת הרשות תגיע אף לכדי הגשת כתבי אישום נגד בכירים בבזק.

דובר בזק שב והדגיש כי "לחברה אין מה להסתיר והיא משתפת פעולה באופן מלא עם הבדיקה שעורכת בבזק הרשות להגבלים עסקיים".

דו"חות בזק מגלים, כי החברה קיבלה פנייה מרשות להגבלים עסקיים בעניין התלונות מצד המתחרות החדשות בשוק הטלפוניה הפנים ארצית כבר ב-11 במאי - 12 ימים לפני המשבר אתמול שהוביל לפשיטה על משרדי החברה. בזק נתבקשה אז על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים להעביר אליה נתונים ותשובות לשאלות ספציפיות שפורטו במכתב של החברות המתלוננות, בניסיון לבחון האם בזק מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי.

בבזק מבקשים לבחון את מעמדה בשוק הטלפוניה הפנים ארצית בהתאם למונחי הדקות שהפעילות הזו מייצרת, ולא במונחי הכנסות - כך עולה מדו"חות החברה. בבזק מלינים באחרונה על העובדה שמשרד התקשורת טרם הבהיר לחברה מתי היא תהיה עשויה לקבל הקלות בתחרות בטלפוניה הפנים ארצית. עד כה הצהיר המשרד כי הקלות ייבחנו רק לאחר שבזק תפסיד 15% מנתח השוק שלה בתחום הטלפוניה, אך בחברה טוענים כי לא הובהר להם באילו מונחים ימדדו אותם 15%.

בזק מבקשת שהמדידה תיעשה בהתאם למונחי מספר הדקות שהיא מפסידה וכי הבחינה תחל את המדידה מאז נובמבר 2004. כמו כן, מבקשת בזק כי הבחינה לא תיקח בחשבון אובדן דקות בהכרח למתחרים ספציפיים.

הדרישה של בזק מובנת לאור העובדה שהכנסות בזק משירותי הטלפוניה ירדו בכ-370 מיליון שקל בשנתיים האחרונות, אך הן מקוזזות בחלקן באמצעות גידול בהכנסות מאינטרנט שגדלו בשנתיים האחרונות בכ-110 מיליון שקל ל-550 מיליון שקל.

במונחי סך דקות השימוש נשחקת בזק בקצב מהיר יותר, כשאלה הסתכמו ב-2005 בכ-21.4 מיליארד דקות, לעומת כ-23.2 מיליארד דקות ב-2004 וכ-28.8 מיליארד דקות ב-2003.
עוד עולה מהדו"חות, כי בזק משכה ערר מבית הדין להגבלים עסקיים בעניין הכרזת בזק כמונופול בשוק הטלפוניה הפנים ארצית, אך החברה תגיש בקשה חדשה ותבקש לראות בטלפוניה הניידת כשוק תחליפי לטלפוניה הנייחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully