וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפוס תובעת את גיוון אימג'ינג על הפרת פטנט

שירלי יום-טוב

24.5.2006 / 12:19

גיוון בתגובה: קפסולת ה-PillCam אינה מפרה או עושה שימוש בהמצאה הקשורה ברכיבים שנמצאים תחת פטנט בר תוקף

לגיוון אימג'ינג, זה לא סוד, עומדת להיות החל מסוף השנה מתחרה שמאחוריה עומדת חברת ענק - אולימפוס היפאנית. היא אמנם מוכרת כבר באירופה מערכות המיועדות לאיתור בעיות במעי באמצעות קפסולה ובה מצלמה, אבל השוק הגדול באמת נמצא בארה"ב - שם צפויה חדירה של אולימפוס החל מסוף השנה, לאחר קבלת אישור FDA. אתמול בלילה הודיעה גיוון כי היא נתבעת על ידי אולימפוס והחברה הבת שלה, אולימפוס מערכות רפואיות, על הפרת פטנט הקשור במצלמת הוידאו הנחבאת בתוך הקפסולה של גיוון.

אולימפוס רכשה זכויות על הפטנט, שתוקפו יפוג בסוף 2008, מחברת בואינג ביולי האחרון. עם זאת, בנובמבר 2002 רכשה גיוון מבואינג רשיונות לשימוש בפטנט. גיוון ציינה בהודעתה כי היא סבורה שקפסולת ה-PillCam שלה אינה מפרה או עושה שימוש בהמצאה הקשורה ברכיבים שנמצאים תחת פטנט בר תוקף. יובל ינאי, סמנכ"ל הכספים של גיוון, אומר בשיחת טלפון מארה"ב כי בואינג פנתה לפני כמה שנים לגיוון בנוגע לאותו פטנט וביקשה תשלום עבור השימוש בו, אך הם משכו את בקשתם כבר בתחילת 2004.

אולימפוס מבקשת גם מבית המשפט לקבוע כי הקפסולה שלה לא מפרה פטנט שנרשם על ידי גיוון אימג'ינג בעבר. זאת, לאחר שבחודש שעבר אישר המשרד לאישור פטנטים בארה"ב כי 13 מתוך 17 פטנטים שנרשמו על ידי גיוון, נמצאים בתוקף. גיוון סבורה שאין יסוד לטענותיה של אולימפוס.

בהקשר לתחרות הצפויה לגיוון מסוף השנה, אומר ינאי כי "אני לא חושב שאנחנו מאוימים. אני לא יודע מה רמת המוצר שהם פיתחו ומה היכולת שלו. כן, תהיה תחרות, אבל אנחנו מוכנים לכניסה הצפויה שלהם לשוק. המוצר שלנו נמצא כבר חמש שנים בשוק אז בוא נראה קודם עם מה הם באים. כך או כך, תחרות זה לא דבר שנופל ביום אחד ואנחנו מתכוננים לכך".

גיוון אימג'ינג נסחרת בתל אביב ובניו יורק לפי שווי של 525 מיליון דולר, בעקבות ירידה של 28% מתחילת השנה. המניה מאבדת בשעה זו 0.7% בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully