וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בז"ן תרכוש מדור-אלון 70 תחנות דלק של סונול

שרון קדמי

24.5.2006 / 14:23

ההסכם כפוף להכרעת בית המשפט העליון בשאלת מיזוג דור-אלון וסונול, וכן בקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים

בז"ן ודור אלון גיבשו הסכם לפיו יימכרו לבז"ן 70 תחנות דלק ציבוריות מתוך תחנותיה של סונול תמורת 51 מיליון דולר במזומן. ההסכם כפוף להכרעת בית המשפט העליון בשאלת מיזוג וסונול, וכן בקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. 70 תחנות הדלק הציבוריות מהוות כשליש מכל תחנות הציבוריות של סונול.

במסגרת העסקה, יימכרו לבז"ן 70 תחנות דלק מייצגות בפריסה ארצית. הצדדים סיכמו על הליך מוסדר לגיבוש רשימת התחנות שיועברו לבז"ן.

המחיר שנקבע בעסקה, והזכויות וההתחייבויות הנלוות למכירת התחנות מתבססות על מחיר העסקה בין דור-אלון לבין סונול וכפופים לבדיקות שייערכו בהמשך על ידי הצדדים.

בכפוף להסכמת שני הצדדים, יתווספו לעסקת המכירה עד 10 תחנות דלק ציבוריות נוספות במאפיינים דומים ובהתאם לנוסחת המחיר שסוכמה.

כניסה לתחום השיווק מהווה צעד אסטרטגי למימוש החזון של בז"ן להפוך לחברת אנרגיה אינטגרטיווית, ותואם את מדיניות הממשלה ועמדת רשות ההגבלים העסקיים לגבי המבנה העתידי והרצוי של משק הדלק בישראל.

עמדת הרשות ההגבלים העסקיים שהוצגה ב-8 ביולי 2004 ועוגנה בהחלטת ממשלה, קובעת: "כניסת בז"ן חיפה, הנהנית מיתרון של אינטגרציה אנכית, כמתחרה נוספת במקטע השיווק, תוך פריסת תחנות דלק באופן עצמאי, עשויה, בסבירות גבוהה, להגביר את התחרות במקטע השיווק.

עם ביצוע העסקה לא תעבור בז"ן את המגבלה שהציבה הרשות להגבלים בדבר כניסה לשיווק על ידי מיזוג עם חברת דלק שחלקה בשוק הוא מעל 15%. מבחינת בז"ן, ביצוע השקעה אסטרטגית מסוג זה בעיתוי הנוכחי משביח ומבסס את ערכה של בז"ן לקראת הפרטתה בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully