וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי פיתוח הרוויחה 326 מיליון שקל

עומר שרביט

24.5.2006 / 14:59

מאז רכישת השליטה בקבוצה בידי גנדן לפני שלוש שנים, חילקה החברה דיווידנדים בהיקף של 2.3 מיליארד שקל

חברת האחזקות אי.די.בי פיתוח מסכמת רבעון ראשון עם שיפור חד ברווחים: הקבוצה רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 326 מיליון שקל - שיפור של 77% לעומת הרבעון המקביל. אי.די.בי פיתוח תחלק דיווידנד של 540 מיליון שקל - תשואה של קרוב ל-6% על שווי השוק של החברה.

מאז שרכשה את השליטה בה לפני שלוש שנים, חילקה החברה דיווידנדים בהיקף כולל של 2.3 מיליארד שקל. 72% מהרווחים הלכו לבעלת השליטה בפיתוח - שבשליטת גנדן. ברבעון הראשון של השנה כללו תוצאות החברה רווח ממימוש השקעות בניכוי הפחתות בסך של 246 מיליון שקל לעומת רווח ממימוש השקעות בניכוי הפחתות בסך של 20 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

העסקה הבולטת של פיתוח היתה ההסכם לרכישת השליטה בכור על ידי תמורת 446 מיליון דולר. כמו כן, מימשה החברה את אחזקתה ב לפי שווי של חצי מיליארד דולר, מכרה 14% מסלקום ל, גולדמן זקס ובנק לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר ומימשה את אחזקתה ב - 9.2% - תמורת 76 מיליון שקל.

בצד המימוני, דיסקונט השקעות פרעה לאחרונה הלוואה של 650 מיליון דולר למימון ההשתלטות על סלקום. סך ההלוואות של החברה מהבנקים מסתכמות נכון להיום בכ-5.3 מיליארד שקל, מהם 3.8 מיליארד שקל לטווח ארוך. לאחרונה פורסם כי בעקבות רכישת השליטה בכור, הקבוצה חורגת ממגבלות הלווה הבודד, ולכן תיאלץ להסתפק בתקופה הקרובה בהלוואות מבנקים זרים ובגיוסי חוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully