וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע מאבדת עוד 0.5% לשפל של 7 חודשים

עומרי כהן

24.5.2006 / 23:07

גיוון אימג'ינג עשויה להגיב לתביעה מצד המתחרה העתידית - אולימפוס. דלק US רשמה זינוק של 190% בהכנסות ל-660 מ' ד'

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים קלות. מדד נאסד"ק ומדד דאו ג'ונס מאבדים כ-0.2% כל אחד. מגמת המסחר השלילית לא פוסחת גם על מרבית המניות הישראליות הבכירות. טבע מאבדת עוד 0.5% לשפל חדש של שבעה חודשים. אם סיסטמס יורדת ב-0.9% ואילו אי.סי.איי יורדת ב-1%.

סקירת טרום מסחר

מאיפה יגיע מזור לשווקים הדואבים? אולי מכיוון נתוני המקרו. מתחילת החודש, איבד מדד נאסד"ק לא פחות מ-7% והחוזים העתידיים הראו עד לדקות האחרונות שהסוף עדיין לא חלף. עם זאת, נתון מקרו בדבר מצב ההזמנות למוצרים בני קיימא העביר את החוזים על המדדים המובילים לעליות של כ-0.4%.

הנתון הצביע על ירידה של 4.8% בהזמנות למוצרים בני קיימא לעומת צפי לירידה של 0.5% בלבד, מה שעשוי לרמוז על הפגת החששות בדבר עליית מחירים מהירה במשק האמריקאי והמשך העלאות הריבית.

במבט רחב יותר על השווקים, האופטימיים, כמו בית ההשקעות ליהמן ברדרס, רואים עליות מעבר לסיבוב. האסטרטג הראשי של ליהמן ציין, כי עד סוף השנה ירשום השוק האמריקאי עלייה של 11%, בהשוואה לרמתו בימים האחרונים.

גם מי שאינו מחזיק בתיק ההשקעות שלו מניות באופן ישיר, אך חוטא מפעם לפעם בקרן מנייתית שמשקיעה בחברות טכנולוגיה ישראליות הנסחרות בחו"ל, ראה בימים האחרונים כיצד מה שבא בקלות נעלם באותה הקלות. קרן מיטב הייטק, למשל, איבדה מתחילת החודש 3.2%, מה שצימצם את התשואה שלה ל-3.8% בלבד מתחילת השנה. אנליסט טכנולוגיות, הקרן בעלת התשואה הטובה ביותר בקבוצה, ירדה מתחילת החודש ב-2.7% ונותרה עם תשואה של 9.2% מתחילת השנה.

עדות לכך שלא הכל שחור אפשר למצוא בהנפקת Vonage, חברת שירותי שיחות הטלפון על רשת האינטרנט (VoIP). וונאג' גייסה אמש 531 מיליון דולר במסגרת הנפקה ראשונה לציבור, שנסגרה באמצע טווח המחירים המתוכנן ומשקפת לחברה שווי שוק של 2.6 מיליארד דולר. היתה זו ההנפקה השנייה בגודלה במגזר האינטרנט בחמש השנים האחרונות, לפי נתוני תומסון פייננשל. הבכורה בתחום זה נמצאת בידי ענקית האינטרנט גוגל, אשר גייסה קרוב ל-2 מיליארד דולר באוגוסט 2004 במסגרת ה-IPO הגדול ביותר שידע מגזר האינטרנט מאז שנת 2001.

גיוון: מתכוננים לתחרות



בחזית הישראליות, עשויה מניית גיוון אימג'ינג להגיב לתביעה נגד החברה מצידה של המתחרה העתידית, אולימפוס היפאנית. גיוון, שפיתחה את קפסולת ה-PillCam לאבחון אי סדרים במעי הדק, נתבעת על הפרת פטנט הקשור במצלמת הווידיאו הנחבאת בתוך הקפסולה.

תחום ההגנה על פטנטים סבוך ומורכב, אך הגיזרה בין גיוון לאולימפוס מתחממת לקראת כניסתה הצפויה של אולימפוס לשוק האמריקאי בסוף 2006.

בהקשר לתחרות הצפויה אמר לנו היום יקי ינאי, סמנכ"ל הכספים, כי "אני לא חושב שאנחנו מאויימים. אני לא יודע מה רמת המוצר שהם פיתחו ומה היכולת שלו. כן, תהיה תחרות אבל אנחנו מוכנים לכניסה הצפויה שלהם לשוק. המוצר שלנו נמצא כבר חמש שנים בשוק, אז בוא נראה קודם עם מה הם באים. כך או כך, תחרות זה לא דבר שנופל ביום אחד ואנחנו מתכוננים לכך". גיוון צנחה כמעט 30% מתחילת השנה והחברה נסחרת בשווי שוק של 525 מיליון דולר.

חברת דלק US, הנסחרת בבורסת ניו יורק תחת הסימול DK, פירסמה היום דו"ח ראשון כחברה ציבורית, ובו זינוק במכירות וברווחים. בעיתוי מושלם של זינוק מתמשך במחירי האנרגיה, הנפיקה קבוצת דלק את דלק US בשווי של 800 מיליון דולר וגייסה 172 מיליון דולר נטו. החברה, בניהולו של עוזי ימין, רשמה זינוק של 190% בהכנסות ל-660 מיליון דולר ורווח נקי של 12.9 מיליון דולר לעומת 165 אלף דולר אשתקד.

הצמיחה נובעת בעיקר מרכישת בית הזיקוק בטיילר, טקסס באפריל האחרון, מהרחבת היקף פעילות תחנות הדלק ומרכישת 21 תחנות נוספות בדצמבר האחרון. דלק US הונפקה במחיר של 16 דולר, הגיעה כמעט עד 18 דולר ונפלה בחזרה למחיר ההנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully