וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 4.3% בסיכום שבועי

אסף רותם

25.5.2006 / 17:37

התאוששות במניות החברות שבשליטת פישמן לאחר הפסדיו כתוצאה מהימור על המטבע הטורקי - מבני תעשיה זינקה ב-9%

בשבוע הקודם שררה אופוריה בתל אביב ושיאים חדשים נרשמו מדי יום. אולם, השבוע התחברה הבורסה בתל אביב לעולם ולירידות החדות שנרשמו על כל פני הגלובוס, ומתוך חמשת ימי המסחר ארבעה נחתמו במגמה שלילית. מדד המעו"ף השיל 0.6% ל-853.72 נקודות, ובסיכום השבוע איבד 4.3%. ת"א 100 איבד 0.4% ל-864.5 נקודות ובסיכום שבועי נפל ב-4.7%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-2.42 מיליארד שקל בשל הפקיעה על אופציות המעו"ף הבוקר, שריכזה מחזור של 850 מיליון שקל. בשוק הסולידי נרשמה יציבות, ללא מגמה משמעותית.


הבוקר נקבע שער הפקיעה בירידה של 1.2% ל-847.99 נקודות. הבורסה עיכבה את המדד הקובע לפקיעה בכ-45 דקות עד שחודש המסחר במניית קבוצת דלק. המסחר במניית דלק הופסק לאחר שהקבוצה הודיעה כי פורסמו דו"חות החברה הבת בארה"ב - דלק US. הפסקת המסחר לא ברורה, מאחר שהדו"חות פורסמו אתמול בכל אמצעי התקשורת בשעת המסחר בבורסה. בבורסה ציינו, כי "רק כעת קיבלו את הודעת החברה על פרסום הדו"חות ולכן הופסק המסחר". קבוצת דלק השילה היום 2.3% ואיבדה השבוע כ-8%.

את הסיפור הגדול של השבוע סיפק איש העסקים אליעזר פישמן, שהפסיד לפי הפרסומים כ-1.4 מיליארד שקל בהימור מט"ח מוטעה על הלירה הטורקית. פישמן עצמו ציין, כי "ההפסד קטן משמעותית מהיקף נכסיי", אך כמובן שלהפסד עצום זה עשויות להיות השלכות על פינות שונות במשק. אמש, לקראת סיום המסחר, צנחו מניות כלכלית ירושלים, מבני תעשייה, דרבן ואליאנס - בהן פישמן הוא בעל העניין, אך היום שבו אלה והתאוששו: כלכלית ירושלים עלתה ב-2.7% והחברה הבת מבני תעשייה מטפסת 9%. טרם נתבהרה התמונה לגבי מידת מעורבותם של הבנקים המקומיים בעסקה.

היום פירסם בנק הפועלים תוצאות מצויינות לרבעון הראשון ובהן צמיחה של כ-27% ברווח הנקי ל-1.18 מיליארד שקל. התשואה על ההון זינקה ל-32.3%. מניית בנק הפועלים ריכזה את המחזור הגדול ביותר אך לא יכלה למגמה בשוק, וירדה 0.8%. אתמול הכניס אותה UBS לרשימת חמש המניות המומלצות שלו ובמקביל זכתה המניה להמלצה חמה גם מצד סיטיגרופ. מניית בנק לאומי איבדה 0.4%. בסיכום שבועי איבדו מניות הבנקים כ-6%, אולם מי שסבלו יותר מכל היו מניות חברות הביטוח. אלה סגרו שבוע עגום לאחר דו"חות גרועים של כלל ביטוח ומגדל. כלל ביטוח איבדה כ-13% השבוע, הראל נפלה כ-10% ומגדל צנחה כ-11%.

למרות עליות אמש בוול סטריט, רוב המניות הדואליות פתחו את המסחר דווקא בפער שלילי, ובהן בלטה טבע, שהמשיכה לסבול במסחר בארה"ב וירדה 1.7% על רקע פער שלילי.

מניית חברת התשתיות ברן הוסיפה 1.3% לאחר שב"ידיעות אחרונות" פורסם, כי היא בדרך להנפיק את חטיבת התקשורת שלה בבורסת ה-AIM בלונדון לפי שווי של 150-120 מיליון דולר - שווי דומה לזו שבו נסחרת ברן היום.

אפריקה ישראל טיפסה 2% ואפריקה נכסים הוסיפה 2.3%. זאת, לאחר שהודיעו כי ירשמו רווחי הון של עד 450 מיליון שקל ו-600 מיליון שקל, בהתאמה, על רקע הנפקת חטיבת הנדל"ן האירופית, אפי אירופה, בבורסת ה-AIM. השווי של אפי עומד על כ-450 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully