וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנובו עברה להפסד רבעוני של 115.7 מיליון דולר

רויטרס

25.5.2006 / 12:40

לנובו, שרכשה בשנה שעברה את חטיבת המחשבים האישיים של IBM, נסחרת לפי מכפיל רווח של 26 - גבוה בהרבה ממתחרותיה HP ודל

יצרנית המחשבים הסינית לנובו עברה להפסד גדול מהצפוי ברבעון הראשון, בסך 902.76 מיליון דולר הונג קונגי (115.7 מיליון דולר אמריקאי). זאת לעומת רווח נקי של 166 מיליון דולר הונג קונג ברבעון המקביל ולעומת תחזיות האנליסטים להפסד נקי של 486 מיליון דולר הונג קונג. לנובו רכשה בשנה שעברה את חטיבת המחשבים האישיים של IBM ב-1.25 מיליארד דולר והפכה בכך ליצרנית המחשבים ה-3 בגודלה בעולם.

אך לנובו מאבדת בהתמדה נתח שוק לטובת יריבותיה הגדולות יותר - ו וכבר ברבעון הרביעי רשמה הפסד תפעולי באסיה, ששיקף את הסביבה העסקית הרגישה שירשה מ-IBM. לנובו מקווה עתה להפוך את עצמה למעצמת מחשבים בשל שילוב מומחיות בתחום המחשבים הפשוטים והזולים לצד האיכות בתחום המחשבים הניידים שרכשה מ-IBM.

מכפיל הרווח של לנובו עומד כעת על 25 על רווחי העתיד - מה שממקם את המניה כיקרה יותר לעומת היצרניות האמריקאיות המובילות דל - עם מכפיל רווח של 17.4 ו-HP עם מכפיל של 15.5, לפי הערכות רויטרס. מניות לנובו בהונג קונג ירדו ב-17.5% בתקופה שבין ינואר למארס - לעומת ירידה קלה בהרבה של דל - 0.6% - ועלייה יפה של HP - 14.9%.

ההפסד ברבעון - שהינו רבעון הכספים הרביעי של לנובו עבור שנת 2006-2005, הביא את הרווח הנקי השנתי של החברה ל-173.24 מיליון דולר הונג קונג, לעומת רווח נקי של 1.12 מיליארד דולר הונג קונגי בשנה הקודמת.

לנובו הציגה תוצאות מאכזבות בשוק הבית האסייתי שלה, על רקע תחרות מקומית קשה מצד יצרניות אלקטרוניקה כמו טושיבה וסוני היפאניות. אסיה נחשבת לאחד משוקי הצמיחה החשובים ליצרניות המחשבים כיוון שהשוק בה הרבה יותר רחוק מרוויה, ולכן התחרות שם כה קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully