וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי של קבוצת אלון הכפיל עצמו ל-201 מ' שקל

נתן שבע

25.5.2006 / 13:12

הזינוק במחירי הנפט הקפיץ את מחזור המכירות של הקבוצה ל-5.9 מיליארד שקל - 63% יותר מהרבעון המקביל

קבוצת אלון מסיימת רבעון נוסף של עלייה ברווחים ובהכנסות. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון יותר מהכפיל עצמו ל-201 מיליון שקל. מחזור המכירות של הקבוצה הסתכם ב-5.9 מיליארד שקל - 63% יותר מהרבעון המקביל. הרווח התפעולי (EBITDA) המאוחד ברבעון הסתכם ב- 375 מיליון שקל - כפול מהרבעון המקביל.

קבוצת אלון היא חברה פרטית שבעלי המניות בה היא קבוצת בילסול (37.2%) ואפריקה ישראל (26.1%). קבוצת בילסול מוחזקת על ידי שרגא בירן (80%) ודודי ויסמן (20%). כ-300 תאגידים כלכליים וארגוני קניות של תנועות הקיבוצים מחזיקים במשותף ב-34.7% מיתרת המניות בקבוצת אלון.

הזינוק ברווחי בקבוצת אלון מיחוס ברובו לזינוק במחירי הנפט. חטיבת האנרגיה (בארה"ב ובארץ) ייצרה רווח תפעולי (EBITDA) של 282 מיליון שקל לעומת 149 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ- 89%. ררוח החטיבה נטו (לאחר זכויות המיעוט) הסתכם ב-201 מליון שקל לעומת כ-107 מליון שקל ברבעון המקביל 2005.

ידיה של קבוצת אלון מלאות עבודה בשנה וחצי האחרונות. לאחר ההנפקה המוצלחת של אלון USA בשנה שעברה הודיעה החברה על הכפלת פעילותה בארה"ב בתחילת החודש האחרון עם רכישת שלושה בתי זיקוק ושבעה מפעלי אספלט. ברקע היא עומדת מנסה להשלים את עסקת המיזוג של אלון וסונול שנתקלת בהתנגדות הממונה על ההגבלים רונית קן ושנמצאת במדרונות בתי המשפט.

דירקטוריון החברה אישר היום מתווה עסקה לקראת חתימת הסכם על פיו תצטרף בז"ן לדור אלון בעסקת סונול, בדרך של רכישת 70 תחנות תדלוק ציבוריות. מימוש ההסכם כפוף להחלטת בית המשפט בערעור. בנוסף מתכננת החברה להנפיק גם את עסקי הנדל"ן של הרבוע הכחול בהנפקה שעשויה על פי ההערכות לספק לה רווחים נאים.

פרט לפעילות האנרגיה, כוללת הקבוצה גם את פעילות המזון עם רשת הרבוע הכחול, בו הגדילה החברה את אחזקתה מ-50% ל-73.5% בספטמבר אשתקד. כמו כן היא מחזיקה בשליטה מלאה ברשת פיצה האט ו-70% ברשת המזון המהיר KFC. חטיבת המזון, KFC, ייצרה רווח התפעולי של כ-97.7 מיליון שקל לעומת 41.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. אם כי נוצר הפסד נטו של 1.2 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully