וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט שוב תדחה את השקת חלונות ויסטה

מיכל רמתי

25.5.2006 / 13:19

השקת מערכת ההפעלה נדחית כבר מספר שנים. מאז 2001 לא הושקה מערכת הפעלה חדשה של מיקרוסופט

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, הודה אתמול בכנס בטוקיו כי ענקית התוכנה עשויה לדחות פעם נוספת את השקת מערכת ההפעלה חלונות ויסטה. בכך אישש באלמר את ההערכות הנשמעות זה מספר שבועות, שעד היום הוכחשו בתוקף על ידי החברה. באלמר אמר כי החברה עשויה לדחות את השקת ויסטה "במספר שבועות", לפי דיווח סוכנות הידיעות IDG.

במארס כבר דחתה מיקרוסופט את השקת ויסטה, בצעד שהביא למחיקת 10 מיליארד דולר משווי השוק של החברה באותה עת. זאת, כיוון שמשמעותו היתה שהתוכנה תגיע לשוק רק אחרי עונת החגים, הנחשבת לרוב לתקופת שיא במכירות מחשבים אישיים. מיקרוסופט, יצרנית התוכנה הגדולה בעולם, התכוונה להשיק את מערכת ההפעלה במחצית השנייה של 2006. לא היתה זו הדחייה הראשונה בהשקת מערכת ההפעלה - כבר קשה לספור את מספר הדחיות של מיקרוסופט להשקת חלונות ויסטה. החברה התכוונה במקור להשיק את ויסטה ב-2004, דחתה אותה ל-2005, ולאחר מכן לאמצע 2006. אך עתה נראה כי התוכנה לא תגיע לשוק לפני ינואר 2007.

בתחילת מאי דיווחה חברת המחקר גרטנר כי השקת ויסטה עשויה להידחות בשלושה חודשים - אך מיקרוסופט הכחישה דיווח זה בתוקף. לאחר הפסד עונת החגים, לדחייה של מספר שבועות נוספים לא צפויה להיות השפעה מרחיקת לכת. אך אם מדובר במספר חודשים, עשוי הדבר לפגוע בתוצאות מיקרוסופט ושותפותיה יצרניות המחשבים בעתיד, שכן ההשקה הצפויה נכללת בתחזיות של רובן.

הגירסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה הפופולרית של מיקרוסופט הנמצאת בשוק - חלונות XP - הגיעה אלינו לפני כחמש שנים, ומאז לא עודכנה. ויסטה אמורה היתה להיות השינוי המשמעותי הראשון זה זמן רב למערכת ההפעלה.

לדחייה בהשקת התוכנה עשויות להיות השלכות על מכירות מערכת ההפעלה, אווזה המטילה ביצי זהב עבור מיקרוסופט - יותר מרבע מההכנסות השנתיות של מיקרוסופט מגיעות מחלונות. אך מעבר לכך, הדבר עשוי לפגוע גם ביצרניות המחשבים האמריקאיות ובקמעונאים. אלה משווקים לרוב מחשבים שמערכת ההפעלה כבר מותקנת בהם. רבים עשויים להעדיף שלא לקנות מחשב עם מערכת הפעלה מיושנת שתוחלף בדור חדש ימים ספורים לאחר הרכישה. כיוון שבכל זאת צריך לקנות מתנות, הכסף כנראה יילך למוצרים אחרים.

גם יצרניות שבבים, יצרניות מסכי מחשב ומגזרים תומכים עשויים להיפגע. תחזית הרווח של יצרנית שבבים כמו סמסונג אלקרוניקס הקוריאנית למשל, כוללת את הביקוש הצפוי בעקבות השקת מערכת ההפעלה החדשה. חברות האלקטרוניקה וציוד המחשבים דואגות לייצר מלאים כדי לעמוד בביקוש הגובר למחשבים אישיים וניידים, לאחר כל השקה חדשה של מערכת ההפעלה הנפוצה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully