וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרשות החברות נודע על עסקת בז"ן - אלון מהתקשורת

שרון קדמי

25.5.2006 / 14:57

בכירים במשרדי האוצר והתשתיות: "לא יעלה על הדעת שחברה בבעלות המדינה תקדם מהלכים במחשכים"

רשות החברות הממשלתיות למדה על עסקת בז"ן- דור-אלון מהעיתונות. מנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, שיגר הבוקר מכתב ליו"ר בז"ן, אוהד מראני, ודרש ממנו להעביר מיידית את כל פרטיה המלאים של העסקה וכן כל מסמך, הסכם, חוות דעת, מזכר הבנות ובחינה כלכלית שבידי החברה על מנת שהממשלה תוכל לבחון את עמדתה בנושא.

על פי הסכם ההבנות, תרכוש בז"ן 70 תחנות מידי חברת דור-אלון-סונול במידה ותמוזג. מדובר ב-70 תחנות מתוך 210 התחנות אותן רוכשת דור-אלון בעסקת המיזוג. היקף העסקה הוא 51.4 מיליון דולר והיא כוללת את תחנות הדלק בלבד, כאשר לבז"ן אופציה לרכישת 10 תחנות נוספות.

על פניו, עשויה העסקה להוביל לאישור המיזוג בין דור-אלון לסונול מאחר ששליש מסונול יימכר לבז"ן, ובכך יפחת מספר התחנות של החברה הממוזגת לכ-270, בדומה לחברת פז. כמו כן, עשויה העסקה לאפשר לדור אלון וסונול להתמודד, כחברה ממוזגת, במכרז על בית הזיקוק באשדוד. עם זאת, מתעוררות כמה שאלות לגבי היתכנות המהלך.

ההסכם כפוף להכרעת בית המשפט העליון בשאלת המיזוג בין דור-אלון לסונול, בדיון שעתיד להתקיים ב-6 ביוני. כמו כן, כפוף ההסכם לקבלת האישורים של רשות ההגבלים העסקיים וועדת השרים לענייני הפרטה, שאישרו את הליך הפיצול וההפרטה של בתי הזיקוק.

למרות המכתב הלקוני ששיגר גבאי למראני, הרוחות במשרדי האוצר והתשתיות לא נרגעו ב-24 שעות האחרונות. בכירים בשני המשרדים מתחו ביקורת נוקבת על התנהלות בז"ן בגיבוש העסקה. לדברי בכירים בשני המשרדים, "לא יעלה על הדעת שחברה הנמצאת בבעלות המדינה תקדם מהלכים במחשכים מבלי שבעלי הבית ידעו על כך דבר וחצי דבר, וילמדו על כך מהודעה לעיתונות או כמה דקות קודם לכן, בכלל זה השרים הממונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully