וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמבור: המכירות עלו אך הרווח נשחק

טל לוי

25.5.2006 / 15:15

הרווח הנקי הסתכם ב-10 מיליון שקל לעומת 9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל

טמבור הודיעה היום כי מכירותיה ברבעון הראשון של 2006 עלו ב-15% והסתכמו ב-124 מיליון שקל. ואולם, עלייה בחומרי הגלם (ובכלל זה נפט ומוצריו) שחקה את הרווח הגולמי שעלה 10% בלבד. אי לכך, עלה הרווח התפעולי ל-10 מיליון שקל לעומת 9.2 מיליון שקל. בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי ב-4.6 מיליון שקל - עלייה של פחות מחצי מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. את 2005 סיימה החברה עם רווח של 17.2 מיליון שקל.

טמבור מייצרת ומשווקת צבעים וחומרים נלווים כמו מדללים, מוצרי גבס ואיטום והיא נחשבת למונופול מוכרז על פי חוק ההגבלים העסקיים. אי לכך, נתונים רוב מחירי המוצרים תחת פיקוח.

העלייה בהכנסות מוסברת בעיתוי חג הפסח שחל הפעם באמצע אפריל לעומת סוף אפריל בשנה שעברה. פסח ידוע כחג בו מתבצעים שיפוצים רבים והציבור מקדים בדרך כלל לרכוש את המוצרים, כך שהמכירות בסוף מארס כבר נכנסו לתוצאות הרבעון. עלייה נוספת במכירות מגיעה לאחר שהדו"חות אוחדו לראשונה עם מפעל הגבס גשר, שהשליטה בו נרכשה בסוף 2005 תמורת 2.8 מיליון שקל.

תזרים המזומנים שהפיקה טמבור עומד על 7.1 מיליון שקל לעומת 6.65 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובקופת החברה 14.6 מיליון שקל. טמבור אמנם הכריזה על דיווידנד של 13 מיליון שקל, אולם 85% ממנו הגיעו לכיסי בעלת השליטה, חברת , ולא לידי הציבור הרחב.

טמבור נשלטת בידי גרנית ומנייתה עלתה 3% מתחילת השנה, כך ששווי השוק של החברה עומד על 235 מיליון שקל. בעלי השליטה הנוכחיים בגרנית הם קבוצת בורוביץ'-גלנקור, כאשר בסוף מארס דיווחה גרנית על הסכם עקרוני למכירת אחזקות גלנקור בחברה למשקיע ממישיגן שבארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully