וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק טיפס ב-1.4%

שרון שפורר

25.5.2006 / 23:29

טבע קפצה כ-3% בתגובה לאישור. גיוון השלימה ירידה דו יומית של כ-7%; קומברס בלטה עם זינוק של כ-5% במחזור ער

נתוני צמיחה רגועים מהצפוי ברבעון הראשון של 2006 ביחד עם הודעה של שתי ענקיות - יאהו ואי-ביי - על כוונתן להתחרות בענקית אחרת - גוגל - בתחום החיפוש המקוון שלחו את וול סטריט לעליות שערים נאות ביום המסחר הרביעי בשבוע.

מדד נאסד"ק עלה ב-1.35% ל-2,198.4 נקודות, דאו ג'ונס עלה ב-0.9% ל-11,212.5 נקודות.

אתמול עלה מדד נאסד"ק ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2% ל-11,120 נקודות. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.032% ל-5.034%. נתונים על ירידה חדה מהצפוי של 4.8% בהזמנות למוצרים בני-קיימא הצביעו על אפשרות להאטה בפעילות הכלכלית בארה"ב, והפיחו תקוות כי הבנק הפדרלי המרכזי עשוי שלא להעלות את הריבית ביוני. עם זאת, תקוות אלו התמוססו בחלקן במהלך המסחר בעקבות נתונים על גידול חד מהצפוי של 4.9% בקצב מכירות הבתים החדשים בארה"ב.

היום פורסם רצף נתוני מקרו מעודד, כאשר החשוב שבהם הוא התמ"ג ברבעון הראשון של השנה. הנתונים הצביעו על צמיחה של 5.3% בתוצר האמריקני בתקופה זו מול הצפי לצמיחה חדה יותר של 5.9%. המשמעות היא כי הצמיחה בארה"ב אינה כה חדה כפי שחשבו ובשווקים נרגעים החששות מהעלאות ריבית נוספות בהמשך לרצף האחרון.

לצד נתוני התמ"ג דווח היום גם על שיא בקצב השנתי של רווחי התאגידים בארה"ב ברבעון הראשון - 1.212 טריליון דולר, אחרי 1.153 טריליון יחידות ברבעון הרביעי של 2005.

בנוסף, דווח היום גם על מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בשבוע שהסתיים ב-20 במאי. מספר זה הציג ירידה ל-329 אלף - מתונה אמנם משציפו בשווקים, אבל לא הורסת את הסנטימנט החיובי.

לאחר הפתיחה פורסם נתון מעניין נוסף עבור המשקיעים בבורסות ניו יורק - מכירות הבתים הקיימים. מכירות אלו ירדו באפריל ב-2% - מצטרפות לירידה בהזמנות למוצרים ברי קיימא שהציגו נפילה אתמול ומחזקות את התחושה לגבי האטה בצמיחה בארה"ב מה שיקרב את סיום התקופה של המדיניות המוניטרית המצמצת - קרי המשך העלאות הריבית.

בשוק הסולידי, עלו היום התשואות על אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב ל-10 שנים ב-0.04% ל-5.074%.

בזירת האנרגיה, מחיר הנפט הגולמי שב ונסגר מעל ל-71 דולר לחבית בניו יורק, לאחר שכלכלת ארה"ב צמחה ברבעון הראשון בשיעור חד משהוערך תחילה ובשל משבר במגעים עם איראן לגבי תוכנית הגרעין שלה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה נסגרו במחיר של 71.32 דולר לחבית - עלייה של 1.46 דולר או 2.1% בבורסת הסחורות, אך העלייה כאמור לא הצליחה להעיב על הסנטימנט החיובי בבורסות בניו יורק.

במרכז המסחר בארה"ב עמדו היום מניות הטכנולוגיה. יאהו ואי-ביי הודיעו היום על איחוד כוחות כדי להתחרות בגוגל. שתי ענקיות האינטרנט משיקות מיזם משותף הכולל חיפוש מקוון, פרסום מקוון, תשלומים באינטרנט וסרגל כלים משותף. אי-ביי הגיבה להודעה בזינוק של כ-12%, יאהו קפצה ב-3.4% ואילו גוגל לא התרגשה יותר מדי - המניה נסחרה מרבית היום בירידה מתונה, אך בסיומו הצליחה להיחלץ מהמגמה ועלתה בשיעור קל של 0.4%.

בקרב הישראליות נסחרה מניית אם סיסטמס בהשפעת ההודעה על גיוס צפוי של עד 340 מיליון דולר. אם סיסטמס הודיעה היום, כי בכוונתה לצאת להנפקת מניות חמישית בנאסד"ק, אותה יובילו בנקי ההשקעות סיטיגרופ וגולדמן סאקס. במסגרת ההנפקה, יוצעו למכירה 8.7 מיליון מניות ולחתמים תהיה האופציה לרכוש מהחברה עד 1.3 מיליון מניות נוספות כדי לעמוד בעודפי ביקוש אפשריים. המניה, שהוסיפה לערכה כ-3% מתחילת השנה, מחקה היום 1.1% מהעלייה וירדה ל-33.8 דולר.

טבע, שפתחה בירידה, עברה לצידו הירוק של המתרס זמן לא רב לאחר הפתיחה אחרי ירידה של 17% בשבועיים בלבד, מאז האכזבה שנרשמה בשווקים מהתוצאות של טבע ברבעון הראשון ומהתחזיות שלה ל-2006. כשעה וחצי טרם נעילת שערי המסחר בוול סטריט הודיעה טבע כי קיבלה אישור טנטטיווי לגירסה גנרית לזוקור של מרק לטיפול בכולסטרול. לתרופה המקורית מכירות שנתיות של כ-4.6 מיליארד דולר. בליהמן ברדרס מעריכים כי לזוקור תהיה תרומה של 400 מיליון דולר בשנה למכירות החברה.

בעקבות ההודעה התחזקה העלייה בטבע והיא חתמה בתוספת של 3.1% ובמחיר של 36.65 דולר - רחוקה במעט פחות מ-9 דולרים משיא כל הזמנים שקבעה באמצע דצמבר 2005 בגובה 45.5 דולר.

מניית צ’ק פוינט השלימה אתמול טיפוס דו-יומי של 6% במחזור גבוה מהממוצע בשלושת החודשים האחרונים. היום, אחרי פתיחה חיובית, עברה המניה להתממש בלמעלה מ-1%, אך חתמה לבסוף ללא שינוי בגובה 19.3 דולר. החברה החליטה שלשום להמשיך במדיניות רכישת המניות החוזרת שלה, ולבצע רכישה נוספת בהיקף של עד 600 מיליון דולר, לאחר שכבר רכשה מאז אוקטובר 2003 מניות של עצמה בהיקף של כ-600 מיליון דולר.

מניית גיוון ירדה ב-4.1% ל-17.45 דולר ומשלימה ירידה דו יומית של מעט למעלה מ-7%. אתמול הוגשה נגד החברה תביעה על ידי המתחרה העתידית - אולימפוס היפאנית, בגין הפרת פטנט הקשור במצלמת הווידיאו הנמצאת בתוך הקפסולה האנדוסקופית של גיוון לאבחון אי סדרים במערכת העיכול.

קומברס בלטה היום עם זינוק של 5% ל-22.8 דולר במחזור של פי 2 מזה שהיא מורגלת בו ומרקורי משכה את תשומת הלב עם עלייה של 1.4% במחזור של פי 3 מהמחזור הממוצע במניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully