וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: העליות התמתנו לקראת סגירה

שרון שפורר

28.5.2006 / 17:58

המעו"ף הוסיף 0.7%. מדד הנדל"ן עלה ב-2.3%. אפריקה הגיבה לדו"חות שפירסמה בתוספת של 2.3%. מדד הבנקים עלה ב-1%

תל אביב פתחה את יום המסחר הראשון השבוע בקול תרועה רמה, בדמות עליות שערים חדות שהלכו והתמתנו לקראת הנעילה - ונותרו עדיין נאות אך חיוורות ביחס לפתיחת המסחר. ייתכן שחילופי האש הכבדים בצפון, במסגרתם נפצע קשה חייל צה"ל, הם שהיו האחראים לסנטימנט השלילי לקראת הנעילה.

בבוקרו של יום נדמה היה כי הבורסה לני"ע בתל אביב רק חיפשה סיבה הולמת לשוב לפסי העליות, אחרי ירידות השבוע שעבר בעקבות המגמה השלילית בשוקי העולם. בשבוע שעבר המשיכו לזרום לבורסה נתוני מקרו חיוביים, ובכללם זינוק במדד המשולב של בנק ישראל, ירידה באבטלה והעלאת דירוג החוב של ישראל על ידי מודי'ס.

לכך הצטרפו בסוף השבוע הערכות אופטימיות של שני הבנקים הגדולים, אבל יחד איתן צורפה מבנק הפועלים גם אזהרה מ"מלכודת הדובים". הכוונה היא לכך שבעקבות התיקון מעלה אחרי גל של ירידות שערים, מגיע גל ירידות חריף יותר.

המעו"ף עלה ב-1.1% ל-874.2 נקודות. ת"א 100 הוסיף 0.7% ל-860.1 נקודות. שני המדדים המובילים של תל אביב פתחו את הבוקר עם תוספות של למעלה מ-2% כל אחד.

את העליות באחד העם הובילו שני המגזרים הבולטים של השנה - הבנקים והנדל"ן - שמדדיהם עלו בסיום ב-1% וב-2.3%, בהתאמה.

מניות בנק הפועלים עלו ב-1.5% במחזור של כ-130 מיליון שקל - הגבוה באחד העם, ולאומי במקום השלישי עם עלייה של 1.3%. מזרחי ודיסקונט עברו בסיום לירידות של 0.5% ו-1%, בהתאמה.

25 מניות המעו"ף פתחו בעליות שערים, אך רק 18 חתמו באותו האופן. כי"ל ירדה ב-3.7% במחזור של כ-43 מיליון שקל לקראת פרסום תוצאותיה מחר, וההערכות הן שתציג הרעה ברבעון החולף בשל ביקושים חלשים לאשלג. בזק נסוגה ב-0.1%.

בדואליות - המגמה נותרה ירוקה. טבע עלתה ב-4.8% במחזור של כ-92 מיליון שקל - השני אחרי בנק הפועלים, בעקבות פער חיובי דומה בו פתחה את המסחר, אחרי שהשלימה בוול סטריט טיפוס דו יומי (חמישי-שישי) של 4.5%. ביום חמישי, קרוב לנעילת השערים בוול סטריט, דיווחה טבע על אישור טנטטיווי מה-FDA לתרופת הזוקור להפחתת כולסטרול. מכירות התרופה מוערכות בכ-4.6 מיליארד דולר.

עליות מרשימות גם בקבוצות האחזקות בבורסה בתל אביב. קבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה הוסיפה 2%, ואילו אי.די.בי אחזקות, שבשליטת נוחי דנקנר, טיפסה ב-1.9%. מניות החברה לישראל של האחים עופר פתחה בתוספת של כ-1%, אך עברה להתממש בסיום ב-1.6%.

אפריקה ישראל של לב לבייב קפצה היום ב-2.3%, אחרי שדיווחה על רווח של 152 מיליון שקל על הכנסות של 1.3 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה.

מקרב 15 מניות מדד הנדל"ן, שתיים הן שחתמו באדום - חברות אשר בשליטת איש העסקים אליעזר פישמן. מבני תעשייה ירדה ב-0.9% במחזור של 6 מיליון שקל, וכלכלית ירושלים עברה גם היא לרדת בכ-3.2% במחזור של כ-10 מיליון שקל. מניות דרבן חתמו בירידה של 2.3% אחרי ירידה של 11% מתחילת החודש. אליאנס ירדה בחצי אחוז במחזור זעום, אחרי צניחה של 16% מתחילת מאי.

במגזר הבנקאי, נשמעה היום ביקורת על האשראי העצום שהעניקו הבנקים לאליעזר פישמן בהסתבכות עם הלירה הטורקית, שהביאה להפסדים של 250 מיליון יורו.

עוד בלטו בענף הנדל"ן, מניות חברת אלרוב והחברה הבת שלה - אלרוב נדל"ן. שתי החברות, שבשליטת אלפרד אקירוב, פירסמו היום דו"חות מרשימים לרבעון הראשון, כשאלרוב נדל"ן מציגה זינוק של למעלה מפי 5 ברווח הנקי ל-20 מיליון שקל. אלרוב עלתה ב-4.3% במחזור ער עבורה של כחצי מיליון שקל. אלרוב נדל"ן זינקה ב-9.3% וריכזה מחזור של 5.2 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully