וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט במו"מ לרכישת אי-ביי

28.5.2006 / 11:05

הניו יורק פוסט מדווח כי המגעים בין שתי החברות נמשכים, אם כי הצטננו בשל חשש מבעיות רגולטוריות

מיקרוסופט (סימול MSFT), חברת התוכנה הגדולה בעולם, ניהלה בשבועות האחרונים מגעים לגבי אפשרות לרכישת אי-ביי (סימול EBAY), מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם. כך דיווח בסוף השבוע העיתון "ניו יורק פוסט".

לדברי מספר מקורות המקורבים למגעים, שוקלת ענקית התוכנה לרכוש את אי-ביי, ולמזג אותה בפורטל האינטרנט MSN - עסקה שתשפר באופן ניכר את מעמדן של MSN ו-אי-ביי בתחרות מול גוגל (סימול GOOG).

לדברי המקורות, השיחות בין שתי החברות עדיין נמשכות, אם כי נרשמה הצטננות מה במגעים במהלך השבועיים האחרונים בשל חשש מבעיות רגולטוריות בדרך לאישור עסקה כזו.

לא ברור כיצד והאם יושפעו המגעים מהודעת איי-בי ויאהו (סימול YHOO) מיום חמישי, על השקת מיזם משותף הכולל חיפוש מקוון, פרסום מקוון, תשלומים באינטרנט וסרגל כלים משותף - ואשר נועד להתחרות בגוגל. עם זאת, מקור מקורב אמר כי איחוד הכוחות בין יאהו לאי-ביי אינו צפוי למנוע ממיקרוסופט להמשיך קדימה במגעים לרכישת אי-ביי.

בשנה שעברה היתה מיקרוסופט קרובה לסגירת עסקה עם ענקית המדיה טיים וורנר (סימול TWX), אשר במסגרתה היו משולבות MSN וחטיבת האינטרנט של טיים וורנר, אמריקה אונליין (AOL). אולם בסופו של דבר הצליחה גוגל להקדים את מיקרוסופט, ולחתום על הסכם שיתוף פעולה בתחום הפרסום המקוון ומנועי החיפוש אשר מסגרתו גם רכשה גוגל נתח של 5% ב-AOL תמורת מיליארד דולר.

MSN ייחסה בזמנו חשיבות רבה לשילוב עם AOL, שכן מהלך כזה היה מוביל למעבר של AOL מטכנולוגיית החיפוש של גוגל לזו של MSN. בעקבות כישלון המגעים עם AOL, פתחה גוגל במגעים הן ליאהו והן לאי-ביי, לגבי אפשרות לשיתוף פעולה או רכישה שתאפשר לה להתחרות בגוגל.

לדברי מקורות המגעים בין מיקרוסופט לאי-ביי צברו תאוצה רק לאחרונה, במקביל להצטננות מגעי מיקרוסופט עם יאהו. לדברי אחד המקורות, מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, הגיע למסקנה שיאהו היא חברת תוכן יותר משהיא חברת טכנולוגיה, וכי גייטס אינו מעונין ברכישת חברת תוכן.

מיקרוסופט הכחישה בסוף השבוע את הדיווח של "ניו יורק פוסט" לפיו קיימה מגעים לרכישת אי-ביי. "אין כל בסיס לדיווח", אמר דוברת מיקרוסופט.

יאהו ואי-ביי הודיעו ביום חמישי על שיתוף פעולה, שבמסגרתו תהפוך יאהו לספקית הבלעדית של הפרסומות הגרפיות והלינקים הממומנים באתר של אי-ביי. כלומר, היא תספק את הטכנולוגיה המאפשרת ללקוחות לפרסם על גבי האתר של אי-ביי.

מלבד הפעלת אתר המכירות הפומביות, יש לאי-ביי שני עסקים חשובים נוספים: PayPal, המאפשרת לשלם עבור רכישות באינטרנט באמצעות כרטיס אשראי, וסקייפ, המספקת שירותי שיחות טלפון על גבי האינטרנט (VoIP).

הצמיחה האדירה של הפרסום המקוון חיזקה את התחרות בין המובילות העולמיות בתחום האינטרנט, קבוצה בה נכללת אי-ביי לצד מיקרוסופט, גוגל ויאהו, ואילצה אותן להגדיל את ההשקעות הכספיות בתחום ולחפש שיתופי פעולה אסטרטגיים.

בחודש שעבר דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי אי-ביי מנהלת שיחות עם מיקרוסופט ויאהו כדי לקבוע מי משתיהן היא שותפה ראויה למלחמה מול גוגל. מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, הכחיש אז כי בכוונת מיקרוסופט לשתף פעולה עם אי-ביי כדי להיאבק בגוגל.

גוגל מובילה על פני כל מתחרותיה בשוק החיפושים המקוונים והפרסום המתלווה אליהם. כיום, גוגל שולטת ב-49% משוק מנועי החיפוש. יאהו מחזיקה ב-22.5% ו-MSN ב-10.9% בלבד.

שוק הפרסום במנועי החיפוש הפך לערוץ ההכנסות העיקרי בתחום הפרסום המקוון. ב-2005 עמד מחזור ההכנסות בשוק זה בארה"ב על 5.1 מיליארד דולר, צמיחה של 31% ביחס ל-2004. קצב הצמיחה בשלוש השנים הבאות צפוי להיות דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully