וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקירוב מחסל אחזקות בבנק הפועלים

שרון שפורר

28.5.2006 / 14:31

אלרוב נדל"ן מימשה מניות ברווח של כ-63 מיליון שקל בשני הרבעונים האחרונים

היזם אלפרד אקירוב מחסל את החזקותיו בבנק הפועלים. דו"חותיה הכספיים של חברת אלרוב נדל"ן שפורסמו היום חושפים כי במהלך הרבעון הראשון של 2006 מימשה החברה, שבשליטת אקירוב, את יתרת החזקותיה בבנק הגדול בישראל, תמורת כ-32 מיליון שקל. מניות אלה היו רשומות בספרי החברה לפי עלות של כ-23 מיליון שקל, ולפיכך הרווח שנגזר מהמהלך עומד על כ-9 מיליון שקל ברוטו.

לאקירוב רומן ארוך עם מניות בנק הפועלים, שהסתיים רק לאחרונה. בשנים האחרונות החזיקה אלרוב מניות הפועלים בשווי של עשרות מיליוני שקלים. ל-Themarker נודע, כי סך כל הרווחים ממימוש ההחזקה הסתכמו בכ-63 מיליון שקל. בכדי לסבר את האוזן, הונה העצמי של החברה עומד כיום על כ-120 מיליון שקל ושווייה בשוק המניות מגיע לכ-900 מיליון שקל, כך ש-63 מיליון שקל הם רווח לא מבוטל עבור החברה.

מאז סוף 2005 ועוד היום השלימו מניות הפועלים זינוק מרשים של למעלה מ-60% (לא כולל עלייה של כ-3.2% בשעה זו), והן נסחרות כיום ברמות שיא כל הזמנים שלהם, המשקפות לבנק שווי שוק של 27.2 מיליארד שקל. ייתכן שאלפרד אקירוב סבור כי מניות הבנק הגדול אינן צפויות לשחזר את המהלך גם בעתיד ולכן החליט לממשן, או שאחרי ארבע שנים של אחזקה במניות הבנק ותשואה של כ-130%, הוא הגיע למסקנה כי הגיע הזמן לפדות רווחים.

מניות אלרוב נדל"ן ביצעו מהלך עליות פנומנלי של 212% מתחילת השנה ובשעה זו הן מטפסות בכ-9% נוספים, על רקע תוצאות שפירסמה החברה הבוקר וכללו זינוק של למעלה מפי 5 ברווח הנקי לכ-20 מיליון שקל, לצד עלייה מרשימה של 38% בהכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully