וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיימה בעליות נאות

טל לוי

29.5.2006 / 17:21

המעו"ף הוסיף 1.1%. כי"ל זינקה ב-4.8%. החברה לישראל עלתה ב-4.2%. סקיילקס עלתה ב-8%


יום של עליות שערים נאות נרשם היום בבורסה בתל אביב: מדד המעו"ף הוסיף 1.1% וננעל ברמה של 869.88 נקודות ומדד ת"א 100 טיפס ב-1.2% וננעל ברמה של 884.80 נקודות. עליות של עד 0.1% נרשמו בשוק הסולידי ומחזורי המסחר הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל.

עונת הדו"חות הכספיים נמצאת כבר בישורת האחרונה, ולחברות הנסחרות בבורסה נותרו רק עוד שלושה ימים להגשת הדו"חות הכספיים עבור הרבעון הראשון של 2006.


היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל יום הזיכרון האמריקאי, ובנק ישראל לא יקבע שער יציג. בנוסף, צפוי נגיד בנק ישראל להודיע ב-18:30 על גובה הריבית במשק. ההערכות בקרב הפעילים חלוקות - חלקם סבור כי הריבית תעלה ל-5.5%, וחלקם סבור שתיוותר ללא שינוי ברמה של 5.25%. הכלכלן הראשי של אקסלנס-נשואה, שלמה מעוז, מעריך כי אין שום צורך בהעלאת ריבית.

הבוקר פורסם ב-TheMarker כי במשרד החוץ מעריכים שמדינת ישראל תוכל להצטרף לארגון ה-OECD בתוך שנתיים-שלוש. ה-OECD - Organisation for Economic Co-operation and Development (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי) - מאגד בתוכו 30 מדינות, אשר אחראיות יחד לייצור 60% מכל התוצר העולמי. בין היתר, כולל הארגון את ארה"ב, אנגליה, צרפת ונורווגיה. השתייכות לארגון, פירושה חברות במועדון יוקרתי - דבר המתבטא במשיכת משקיעים זרים (שסומכים על "חותמת האיכות" שמעניק הארגון), וכן הוזלת גיוסי ההון של ישראל - המתבטאת בדירוג אשראי גבוה יותר.

כימיקלים לישראל זינקה ב-4.8% במחזור הגבוה בבורסה (114 מיליון שקל), לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי הכנסותיה עלו בכ-1% ל-717 מיליון דולר. הרווח התפעולי ירד בכ-2% ל-136 מיליון דולר והרווח הנקי שמר על יציבות ברמה של 96.6 מיליון דולר. העיכוב במו"מ בין הסינים לקרטל יצרניות האשלג, שאמור היה להיחתם בתחילת השנה, דחה את הביקושים לאשלג והוביל לנפילה ברווחי החברות בענף ברבעון הראשון, אולם בכי"ל התמודדו עם החולשה הודות לרכישת אסטריס לפני חצי שנה ולצד עלייה במחירים. השורה התחתונה של כי"ל ניצלה בעיקר הודות לתקבולי ביטוח של 16 מיליון דולר, שנזקפו לרווח הגולמי בעיקר בגין אובדן רווחים בעקבות נזקי השיטפון בסדום בסוף שנת 2004.

החברה האם של כי"ל, החברה לישראל, הוסיפה 4.2%. החברה לישראל היא גם בעלת השליטה בבתי הזיקוק (בז"ן), אשר דיווחה היום על רווח שיא של 350 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006 - עלייה של 24% לעומת הרבעון המקביל.

טבע הוסיפה 1.1% במחזור השני בבורסה (70 מיליון שקל). החברה הודיעה לאחרונה על רצף אישורים שקיבלה, הכוללים אישור לייצור ושיווק גירסה גנרית של תרופת הזוקור להפחתת כולסטרול, שמכירותיה השנתיות מוערכות ב-4.6 מיליארד דולר. אישור נוסף עליו הודיעה לפני מספר ימים הוא לגירסה הגנרית של טבליות Lexapro של חברת Forest Laboratories לטיפול בדיכאון. מכירות תרופה זו הסתכמו ב-2005 ב-1.87 מיליארד דולר. אתמול בערב הודיעה טבע כי קיבלה אישור מותנה מה-FDA לייצור ושיווק טבליות COZAAR של חברת מרק, לטיפול בדיכאון. מרק ציינה בדו"חותיה כי מכירות ה-COZAAR ומכירות תרופת ה-Hyzaar צפויות להסתכם ב-2006 ב-2.9 עד 3.2 מיליארד דולר.

אפריקה ישראל איבדה 0.9%. אתמול דיווחה החברה, שבשליטת לב לבייב, כי סיימה את הרבעון הראשון של 2006 עם עלייה של 12% בהכנסות ל-1.3 מיליארד שקל. הרווח הנקי עלה ב-14% ל-151.8 מיליון שקל.

חברת הביטוח הראל סיימה בעלייה של 4%. הבוקר נודע כי קבוצת סמפורנה, הנשלטת על ידי משפחת סמפורנה, מהמשפחות העשירות בדרום מזרח אסיה, תרכוש 20.2% ממניות חברת הראל השקעות באמצעות חברת אחזקות סינגפורית שבשליטתה. הקבוצה תרכוש 10.1% ממניות הראל, המוחזקות על ידי בנק דיסקונט, ו-10.1% נוספים מידי משפחת המבורגר, ותצטרף אליה לגרעין השליטה בחברה. בלידר שוקי הון העלו את המלתצם למניה ל"תשואת יתר" בעקבות העסקה.

סקיילקס זינקה ב-8% במחזור גבוה. הבוקר נודע כי קבוצת דיסקונט השקעות וכלל תעשיות, המחזיקות כל אחת ב-24.5% ממניות סקיילקס, התקשרו בהסכם למכירת סקיילקס לידי המפעלים הפטרוכימיים תמורת 165 מיליון דולר. העסקה משקפת 8.77 דולרים לכל מניה של החברה, לעומת מחיר של 6.46 דולרים בו נסחרות מניות החברה בנאסד"ק. הנכס העיקרי של סקיילקס (לשעבר סאיטקס - אחת מספינות הדגל הגדולות של ההיי-טק הישראלי) הוא קופת מזומנים בגובה 245 מיליון דולר.

דסק"ש תרשום רווח הון של 34 מיליון שקל ואילו כלל תעשיות תרשום רווח של 66 מיליון שקל. מניות החברות, שתיהן נמנות על קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, הגיבו גם הן לידיעה כאשר דסק"ש הוסיפה 1% וכלל תעשיות איבדה 1.8%.

עליות נרשמו במניות הבנקים כאשר הפועלים הוסיפה 1% ולאומי עלתה ב-0.7%. מניית המזרחי איבדה 1.5% לאחר שהבנק הודיע הבוקר כי ירשום הוצאות חד פעמיות בהיקף של כ-62 מיליון שקל נטו ברבעון הראשון של 2006. זאת, כתוצאה מהתוכנית לפרישת כ-250 עובדים. כתוצאה מכך, צפוי הרווח הנקי שלו להסתכם בכ-60-50 מיליון שקל על פי ההערכות. מנגד, צפוי הבנק ברבעון השני של 2006 לרשום רווחי הון ממימוש חברת ניהול הקרנות שלו עמדה, וממימוש אחזקותיו בחברת אקסלנס.

איתוראן סיימה בעלייה של 6%. בנק הפועלים החל היום לסקר את מניית איתוראן בהמלצת "תשואת יתר" כאשר הוא מציב למניה מחיר יעד של 90 שקל למניה (או 20 דולר) - גבוה ב-40% ממחירה בשוק בפתיחת המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully