וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות כי"ל צמחו בכ-1% ל-717 מיליון דולר

נתן שבע

29.5.2006 / 8:49

כי"ל הצליחה להתמודד עם דחיית הביקושים לאשלג בצורה טובה יחסית הודות לאסטריס שנרכשה לפני חצי שנה

העיכוב במו"מ בין הסינים לקרטל יצרניות האשלג, שאמור היה להיחתם בתחילת השנה, דחה את הביקושים לאשלג והוביל לנפילה ברווחי החברות בענף ברבעון הראשון.

היום מסתבר כי כי"ל הצליחה להתמודד עם המשבר הודות לרכישת אסטריס, שנרכשה לפני כחצי שנה, שתרמה לגידול במגזר מוצרי התכלית, והמשך עלייות המחירים והגידול במגזר מוצרי הברום. למרות הקיטון במכירות האשלג, הכנסותיה של החברה טיפסו בכ-1% ל-717 מיליון דולר. הרווח התפעולי ירד בכ-2% ל-136 מיליון דולר. הרווח הנקי שמר על יציבות ברמה של 96.6 מיליון דולר.

השורה התחתונה ניצלה בעיקר הודות לתקבולי ביטוח של 16 מיליון דולר, שנזקפו לרווח הגולמי בעיקר בגין אובדן רווחים בעקבות נזקי השיטפון בסדום בסוף שנת 2004. תקבולי הביטוח הן בגין אובדן רווחים שהיו לחברה אז והחברה עשויה לקבל הכנסות עתידיות נוספות מהביטוח בעתיד. האנליטסים בשוק לא לקחו בחשבון את תקבולי הביטוח אבל גם אם מכלילים זאת עדיין הצליחה החברה לעקוף במעט את התחזיות.

התמשכות המו"מ בין ספקי אשלג מובילים בעולם לבין הלקוחות הסינים, שגרמה לעצירת משלוחים לסין דרך הים, כמו גם ההמתנה של צרכני אשלג נוספים לתוצאות המו"מ והחורף הארוך באירופה, הובילו להקטנה משמעותית במכירות האשלג מתחילת שנת 2006. החברה בתחום מוצרי הדשנים ירדו ב-27% ל-281 מיליון דולר. מבחינת היקפים כמותיים של האשלג חלה נפילה של 44% ל-622 מיליון טון, אם כי כמויות הייצור פחתו רק ב-4% ל-1.26 מיליון טון. במלים אחרות, החברה לא הורידה בהרבה את כמויות הייצור תוך ציפייה שהביקושים יחזרו לשוק. הכנסות הדבר הובילו לגידול של 100 מיליון דולר במלאי החברה לעומת הרבעון הקודם.

כי"ל הצליחה הפעם להוכיח ביתר שאת כי אין היא חברה שמוכרת רק אשלג. מבחינת תמהיל המכירות, מגזר הדשנים תרם 36.2% מהיקף ההכנסות לעומת 48.5% ברבעון המקביל. מכירות מגזר הברום צמחו ב-20% ל-219.8 מיליון דולר הודות לעליות מחירים ולצד ביקושים גוברים במגזר מוצרי מעכבי הבעירה. רכישת אסטריס, שתרמה על פי ההערכות מעט פחות מ-100 מיליון דולר, הקפיצה את מכירות מוצרי התכלית. מכירות הפוספאטים, מלחי פוספט, תוספי מזון ומוצרי היגיינה צמחו בכ-58% ל-242.2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully