וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בז"ן: רווח שיא של 350 מיליון שקל ברבעון הראשון

שרון קדמי

29.5.2006 / 13:31

הרווח מפעילות ברבעון הראשון גדל ב-22%. תשואה על ההון של 36%. היו"ר מראני: עכשיו הזמן לפצל את בז"ן

ערב פיצול והפרטת בתי הזיקוק, מדווחת בז"ן על רווח שיא של 350 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, גידול של 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עיקר הרווח מיוחס למרווח הזיקוק שממשיך לגדול בעולם וכך גם בישראל. מרווח הזיקוק הוא למעשה הפער בין רכישת הנפט הגולמי ומכירת התזקיקים בשוק. מרווח הזיקוק עמד ברבעון הראשון על 53 דולר לטון לעומת מחיר של 48 דולר לטון ברבעון המקביל.

הרווח מפעילות לרבעון הראשון גדל ב-22% לכ-561 מיליון שקל לעומת 458 מיליון שקל ברבעון המקביל. התשואה על ההון של בז"ן ממשיכה אף היא לשבור שיאים ובדו"ח לרבעון הראשון של השנה היא משקפת תשואה שנתית של 36%. מאזן החברה בסוף הרבעון הראשון עמד על כ-12.5 מיליארד שקל. האובליגו של החברה עומד על כ-8 מיליארד שקל אל מול רכוש קבוע ומלאי בהיקף דומה.

מנכ"ל החברה, ישר בן מרדכי, אמר היום, כי המגמה המתמשכת בשנתיים האחרונות של ירידה בעודף כושר הייצור של מוצרי הנפט נבעה מהביקושים הנמשכים למוצרי נפט, בעיקר בכלכלות המתפתחות באסיה ובארה"ב מצד אחד מול היצעי הפקה וזיקוק קשיחים מצד שני. לדבריו, מגמה זו גרמה לעליית מחירה הממוצע של חבית נפט גולמי ברנט מרמה ממוצעת של כ-48 דולר ברבעון הראשון של שנה קודמת, כ-55 דולר בשנה קודמת כולה, לכ-62 דולר בתקופת הדו"ח. המתיחות עם איראן המייצאת כ-2.5 מליון חביות ביום והתסיסה בניגריה כנגד חברות הנפט הזרות תרמו גם הם לתנודתיות הגבוהה במחיר החבית ברבעון.

יו"ר בז"ן, אוהד מראני, אמר היום, כי "התנודתיות הרבה בשוק והמחירים הגבוהים של נפט גלמי ותזקיקים הציבו בפני החברה אתגרים תפעוליים ועסקיים אשר חייבו נקיטת פעולות לאבטחת רכש של תמהיל אופטימלי של סוגי נפט גלמי תוך ניצול מקסימלי של כושר הייצור של המתקנים השונים".

מראני ציין עוד, כי "החברה רווחית איתנה ויציבה. הרווחיות הגבוהה חוזרת ומעידה כי עתה הוא אכן המועד המתאים לפיצולה על ידי מכירת בית הזיקוק באשדוד וכן להשלמת תהליך ההפרטה על ידי ההנפקה העתידית של בז"ן חיפה".

עיקר הנפט המיובא של מדינת ישראל מגיע מאיזור מדינות חבר העמים לשעבר. היבוא ממצרים ומוונצואלה ירד משמעותית בחודשים האחרונים, בעיקר בשל מחירים האטרקטיוויים מכיוון מדינות חבר העמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully