וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-1.1%

נתן שבע

30.5.2006 / 17:32

הפועלים ולאומי נפלו בכ-2% כל אחת. תוצאות טובות לקבוצת דלק דחפו אותה ב-1.7%. טבע השילה 2% לאחר זינוק של 6% ביומיים

המסחר בתל אביב, שנפתח בעליות קלות, עבר במהרה לירידות בעקבות מימושים של יותר מ-1.5% בבורסות אירופה וציפייה לירידות דומות בוול סטריט. ירידות השערים בתל אביב באות לאחר יומיים בהם טיפסה הבורסה בכמעט 2% לצד ההתאוששות בשוקי העולם בסוף השבוע ואתמול. מדד המעו"ף איבד 1.1% ל-860.58 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 1% ל-876 נקודות ומדד התל טק ירד 1%. מחזור המסחר היה מעט נמוך מהמחזורים שהורגלנו לו בשבועות האחורנים והסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

אתמול הותיר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את הריבית על כנה ברמה של 5.25%. פישר ציין, כי קיימים כיום כוחות שפועלים בכיוונים אינפלציוניים מנוגדים: מחד, הצמיחה ושיפור התעסוקה שעשויים לייצר לחץ לעליית מחירים, ומאידך התחזקות השקל, שמירת המסגרת התקציבית והפחתת משקל החוב הציבורי ביחס לתוצר. החלטתו של הנגיד לא הפתיעה במיוחד את השוק כאשר מרבית האנליסטים צפו זאת.

החלטת הריבית עזרה לאפיקים השקליים - הנפגעים העיקריים מהעלאות ריבית. האיגרות הצמודות מסוג גליל והאיגרות השקליות מסוג שחר לטווחים הארוכים טיפסו ב-0.2%.

שטף הדו"חות הכספיים מגיע היום ומחר לשיאו. בסך הכל, הציגו גם ברבעון הראשון מרבית החברות תוצאות טובות. קבוצת דלק הרוויחה ברבעון הראשון 310 מיליון שקל - מחצית מהרווח ב-2005. המניה מוסיפה 0.8%.

שטראוס עלית, שנערכת לקראת ההנפקה המתוכננת בחודשים הקרובים בלונדון, דיווחה על עלייה של 20% ברווח הנקי ל-62 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. המניה הוסיפה 0.3%.

מתחרתה בתחום המזון, אסם, פירסמה הבוקר דו"חות טובים והוסיפה 0.7%. החברה הציגה עלייה של 6% בהכנסות ל-643 מיליון שקל, בעוד מכירות טבעול הקפיצו את הרווח ב-21% ל-47 מיליון שקל.

טבע, שכבר הספיקה להתאושש בכ-6% ביומיים האחרונים לאחר הירידות האחרונות ולצד אישורים חדשים, איבדה 2% לצד פתיחה מהוססת בול סטריט.

כי"ל המשיכה לטפס ב-0.6% בהמשך לזינוק של 5% אתמול, לאחר דו"חות טובים מהמצופה.

מניות הבנקים נסחרו במגמה שלילית. הפועלים איבדה 2.1% ומניית בנק לאומי, שיפרסם מחר את דו"חותיו, השילה 1.8%. במריל לינץ' העריכו, כי הבנק ידווח על תוצאות טובות אף הוא מחר, עם רווח של 1.14 מיליארד שקל.

מימושים נרשמים במרבית מניות הנדל"ן כאשר מדד הנדל"ן איבד 0.8%. מבין המניות הכבדות בו, אפריקה ישראל ירדה 2.4% ללא סיבה מיוחדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully