וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח טוב לאסם - ההכנסות טיפסו ב-6% ל-643 מ' שקל

אסף רותם

30.5.2006 / 9:02

טבעול הקפיצה את הרווח הנקי ב-21% ל-47 מיליון שקל. מוצריה של טבעול לאירופה הזניקו את המכירות לחו"ל ב-14.3%

דו"ח טוב לאסם - ההכנסות טיפסו ב-6% ל-643 מיליון שקל, בעוד הרווח הנקי זינק ב-21% ל-47 מיליון שקל. בעוד כי ברוב המגזרים נותרה הרווחיות ללא שינוי מהותי, רווחיות מגזר המוצרים הקפואים, שעיקרו הוא פעילות טבעול, הוכפלה ל-11.7 מיליון שקל. טבעול עשויה להמשיך וליהנות מעניין גובר ממוצריה לאחר שהמודעות אליהם עלתה עם שפעת העופות.

מתחילת השנה נשמעו דיבורים רבים על הקשיים של אסם להתמודד בשוק המזון, ובפרט ציינו אנליסטים את מתחרתה שטראוס עלית, שידעה להדגיש את היציאה לחו"ל, לפחות בכלי התקשורת, לעומת אסם האיטית יותר, בעלת הניהול השמרני. הדבר בא לידי ביטוי גם בתשואה שלילית של 1.8% מתחילת השנה במניית אסם, לעומת תשואה של 11.7% שהניבה מניית שטראוס עלית.

אולם, אסם פועלת בדרך שלה, והצליחה ברבעון הראשון של 2006 להראות צמיחה גם בחו"ל. מוצרי טבעול היוו את גולת הכותרת של הדו"ח, וייצוא מוצריה של טבעול לאירופה הזניקו את המכירות לחו"ל ב-14.3% ל-101 מיליון שקל. המכירות לשוק המקומי, שתמיד היווה את עיקר מיקודה של החברה, טיפסו ב-4.6% ל-541 מיליון שקל. דווקא כאן אפשר לסייג את העלייה, שכן מוצריה של אסם לרוב סובלים מחג הפסח, אשר השנה יצא בסוף אפריל, אך אשתקד נחת מוקדם יותר, והשפיע לרעה על הרבעון הראשון. בשל כך, ניכרת השנה עלייה במכירות, וזאת למרות צמיחה צנועה ברווחי המוצרים השונים המקומיים. בדיקה טובה יותר לתוצאות אסם היא לפי חצאי שנה.

שיעור הרווח הגולמי של החברה ירד מ-43% ל-41.8%. הכנסות מימון נאות של כ-5.1 מיליון שקל, כמעט פי 3 מהתקופה המקבילה, יחד עם ירידה של כ-1.5 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה לכ-53 מיליון שקל עזרו לעלייה בשיעור הרווח התפעולי מ-10.7% ל-11.2%. עלייה זו, כמו גם הזינוק ברווח הנקי, הוסברו בחברה כתוצאת מהלך הרחבת פעילותה תוך החדרה של מוצרי נסטלה, תחומי פעילות חדשים במזון קפוא (כלומר, הצלחתה של טבעול) ומצונן ובמקביל הבשלת תהליכי התייעלות. כל זאת, למרות הוצאות ההרצה והמעבר של מפעל העוגות ליקנעם וסלטי צבר לקריית גת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully