וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: 80% מלקוחות הבנק שהחזיקו בכרטיס של ויזה כ.א.ל עברו ללאומי קארד

הארץ

22.7.2001 / 9:13

מאת עמית שרביט

כ-80% מלקוחות לאומי שהחזיקו כרטיס של ויזה כ.א.ל עברו ללאומי קארד - כך אמר אתמול מנכ"ל לאומי קארד, אריה היילוייל. לדבריו, מדובר בכ-550 אלף לקוחות מתוך 700 אלף לקוחות לאומי, שהחזיקו בעבר בכרטיס ויזה כ.א.ל. ללאומי יש בנוסף עוד כ-150 אלף מחזיקי כרטיס דיינרס קלאב.

היילוייל אמר כי לחברת לאומי קארד נתח של כ-12 מיליארד שקל מנפח העסקות הכולל שמבוצע באמצעות כרטיסי האשראי. לדבריו, בישראל יש כ-3.6 מיליון בעלי כרטיסי אשראי, והשוק מתחלק שווה בשווה בין חברות הויזה לתשלובת ישראכרט. "נפח העסקות הכולל בכרטיסי אשראי הוא כ-80 מיליארד שקל, כאשר חברות הויזה מחזיקות בנתח של כ-40 מיליארד שקל. מתוך זה חלקנו הוא יותר מ-%30, כלומר כ-12 מיליארד שקל" אמר היילוייל.

עוד אמר היילוייל כי החברה קשורה בהסכמי סליקה עם כ-17 אלף בתי עסק מתוך כ-60 אלף בתי עסק פעילים. חברת לאומי קארד הוקמה על ידי בנק לאומי לאחר שהבנק מכר את חלקו בחברת ויזה כ.א.ל לפני כשנה, כחלק מהסכם ההפרדה עם בנק דיסקונט. בעקבות איבוד השליטה בחברת כ.א.ל, רכש לאומי את התשתית של אלפא קארד ב-30 מיליון דולר. לאחר תהליך המכירה, בדק הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, את הטענה לפיה נחתם הסכם סודי בין דיסקונט ללאומי, האוסר על חברת כ.א.ל לפנות ללקוחות לאומי. באחרונה הודיע הממונה כי לא נחתם כל הסכם סודי כזה.

שטרום הודיע כי בכוונתו להוריד את העמלות הצולבות שמשלמים בתי העסק על סליקת הכרטיסים לחברות האשראי. לדבריו, העמלות נעות בין 0.55% לרשתות השיווק הגדולות וחברות הדלק, לבין 2% לבתי העסק הקטנים.

העמלה הממוצעת כיום היא כ-1.32%. החל מספטמבר אמורה לרדת העמלה הממוצעת ל-1.25%. חברות כרטיסי האשראי, ובכלל זה לאומי קארד, טוענות כי הורדת העמלות הצולבות לא תביא לירידת מחירים, אלא לעלייה ברווח של בתי העסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully