וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק הרוויחה 310 מיליון שקל ברבעון הראשון

טל לוי

30.5.2006 / 11:01

הסיבה העיקרית לשיפור היא רווחי בית הזיקוק לה-גלוריה בטקסס, אשר לא נכללו ברבעון המקביל


קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, ממשיכה לספק תוצאות מצוינות והיא מדווחת על רווח של 310 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006 - מחצית מהרווח שנרשם בכל 2005. הסיבה העיקרית לשיפור היא רווחי בית הזיקוק לה-גלוריה בטקסס, אשר לא נכללו ברבעון המקביל ואשר תוצאות 2005 כללו רק 8 חודשי פעילות ממנו.

בית הזיקוק בטקסס תרם את הרווח הגבוה ביותר בקבוצה - 112 מיליון שקל, וזאת לאחר שתרם 501 מיליון שקל ב-2005. מגזר הרכב תרם רווח של 107 מיליון שקל לעומת 77 מיליון שקל ברבעון הקודם ומגזר חיפושי הגז והנפט תרם 34 מיליון שקל. תחום הנדל"ן ירד בכמעט 50% ותרם 26 מיליון שקל לרווח הנקי. עלייה משמעותית נרשמה ברווח שהופק מתחנות התדלוק וחנויות הנוחות בארה"ב, שזינק ל-21 מיליון שקל לעומת 5 מיליון שקל ברבעון המקביל. לעומת זאת, פעילות הדלקים בישראל נצטמצמה ותרם 16 מיליון שקל לעומת 24 מיליון שקל ברבעון המקביל.

שורת ההכנסות של חברת האחזקות פחות רלוונטית והיא עמדה על כ-6 מיליארד שקל לעומת 3.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל, כאשר גם כאן העלייה מיוחסת לבית הזיקוק. אחת העובדות הבולטות בדו"ח היא הרווח שהופק כמעט במלואו מפעילות שוטפת ולא מפעולות כמו מימושים ורווחים חד פעמיים.

קבוצת דלק אוחזת בכמה פעילויות עיקריות: דלק נדל"ן שדו"חותיה כבר פורסמו ודלק השקעות, במסגרתה נסחרות חברות כמו מתב, תשתיות, גדות ביוכימיה, קידוחי הדלק והנפט (ובמסגרת זאת גם קידוח ים תטיס) וכמובן דלק רכב. אחזקה נוספת היא דלק USA שהונפקה בתחילת מאי בוול סטריט ואשר כוללת רשת של כ-350 תחנות דלק בארה"ב (בעיקר באזור טנסי). קבוצת דלק אוחזת גם ב-22% מחברת הביטוח הפניקס. קבוצת דלק ניצלה לאחרונה את האופציה שהיתה בידה ורכשה עוד 5% ממניות מנורה, כך שסך אחזקותיה בחברת ביטוח זו מגיעות עתה ל-15%.

כל החברות האלה פירסמו דו"חות כספיים נפרדים בשבועות האחרונים, אי לכך, הדו"ח הכספי של החברה שופך אור בעיקר על המגזר השלישי בו פועלת החברה: מגזר הדלק ("דלק פטרוליום"), במסגרתו מפעילה החברה כ-300 תחנות וכן את בית הזיקוק בטקסס, אשר לפי הערכות צפוי להיות השנה הבאה לפי שווי של כמה מאות מיליוני דולרים. בית הזיקוק לא סבל מנזקי סופת ההוריקן קתרינה לפני כשנה, כך שפעילותו לא נפגעה והוא ממשיך לתרום רווחים נכבדים לקבוצה.

מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד, אומר כי החברה ממשיכה בגיוסי הון בישראל ובחו"ל ורק לאחרונה השלימה דלק U.S.A הנפקה של 23% מהון מניותיה בבורסה בניו יורק - מהלך הצפוי ליצור לחברה רווח הנאמד בכ-102 מיליון דולר. כמו כן בוחנת הקבוצה את האפשרות להנפיק בחו"ל את פעילותה הבינלאומית בתחום הנדל"ן. עוד הוא מציין כי קבוצת דלק אימצה מדיניות של חלוקת 50% מהרווח כדיווידנד ולכן יזכו המשקיעים לקבל כ-150 מיליון שקל. בקופתה של החברה 738 מיליון שקל והונה העצמי עומד על 2.56 מיליארד שקל.

מניית קבוצת דלק עלתה 8.5% מתחילת השנה לאחר שעלו כ-100% ב-2005 והחברה נסחרת לפי שווי של 8.2 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully