וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: סאיטקס תרכז עניין על רקע המגעים למכירת האחזקות בקריאו

אילן מוסנאים

22.7.2001 / 9:03

צפי למסחר יציב על רקע המשך הרכישות על ידי הגופים המוסדיים ולמרות הירידות ביום שישי בנאסד"ק; עובדי הבנק הבינלאומי מתארגנים לרכוש 5%-10% ממניות הבנק

הבורסה של תל אביב צפויה להיסחר היום באווירה רגועה וללא תנודות משמעותיות. זאת לאחר הירידות שנרשמו ביום שישי בוול סטריט (שבאו אחרי עלייה של 1.5% בנאסד"ק ביום חמישי). מדד הנאסד"ק איבד ביום שישי 0.84% ומדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.31%. האווירה השלילית בנאסד"ק, לא פסחה על המניות הישראליות הנסחרות בו, ומרבית המניות הדואליות פותחות את הבוקר עם פערי ארביטראז' שליליים.

מנכ"ל די.בי.אם השקעות, רמי דרור, מעריך הבוקר כי המדדים המובילים בבורסה יתנהלו היום ביציבות וייסחרו סביב שער הבסיס. לדברי דרור, לנוכח המצב הבטחוני והירידות ביום שישי בנאסד"ק יש לבורסה מספיק סיבות לרדת.

עם זאת, לדבריו, בתקופה האחרונה, ובעיקר על רקע רכישות מצד גופים שקיבלו החלטות אסטרטגיות להגדיל את הרכיב המנייתי בתיקיהם, הבורסה מגלה עוצמה וקשה לראות אותה יורדת היום בצורה משמעותית.

דרור העריך עוד, כי המחזורים לא צפויים להיות גבוהים מדי, כשהשחקנים יעדיפו להמתין להחלטת הריבית של הנגיד מחר ולאינדיקציות לגבי המסחר באירופה ובוול סטריט.

דרור העריך כי מניית טבע תבלוט הבוקר על רקע פער הארביטראז' החיובי שלה והציפייה לדו"חות חיוביים שהחברה תפרסם ביום רביעי הקרוב. מניה נוספת שצפויה לבלוט היא סאיטקס. העיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר כי החברה מנהלת מגעים ראשוניים עם חברת היידלברג הגרמנית, למכירת אחזקותיה, 27%, בקריאו. דרור העריך כי עסקה זו אמורה לחשוף ערך חיובי לבעלי המניות ולכן תשפיע על המניה באופן חיובי.

ידיעה נוספת שמפרסם "ידיעות אחרונות" נוגעת לבנק הבינלאומי הראשון . העיתון מפרסם כי עובדי הבנק מתארגנים לרכישת 5%-10% ממניות הבנק, כדי לבסס את מעמדם בין בעלי המניות ולהוות "מיעוט חוסם" בפני ניסיון אפשרי של בעלי השליטה (משפחת ספרא) למזג את הבנק עם אחד מהבנקים המקומיים האחרים.

לאחר המגמה השלילית ביום שישי בנאסד"ק, פותחות הבוקר המניות הדואליות את המסחר עם פערי ארביטראז' שליליים. בטריטוריה השלילית בולטות הבוקר מניית סאיטקס, שנסחרת במחיר הגבוה ב-5% ממחירה בנאסד"ק, אלביט הדמיה שנסחרת עם פער של 4.4%, כור עם פער שלילי של 1.7% ואלרון עם פער שלילי של 1.1%.

מנגד, מניית טבע בעמדה חיובית ונסחרת במחיר הנמוך ב-1.1% ממחירה בנאסד"ק, מניית דלתא רושמת פער חיובי של 1.9% ופורמולה פותחת עם פער של 1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully