וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני זוג "פסולי חיתון" יירשמו היום לנישואים ברבנות

TheMarker.com שירות

22.7.2001 / 10:46

פתיחת התיק לרישום הנישואים של בני הזוג מתבצעת בחסות החלטה תקדימית של בג"ץ, אשר הורה לרבנות להסדיר את עניין נישואיהם לאחר עתירה של ארגון משפחה חדשה

בני זוג "פסולי חיתון" יירשמו לנישואים ברבנות היום, על פי הנחיית בג"ץ בעתירתו של ארגון משפחה חדשה.

פתיחת התיק לרישום הנישואים של בני הזוג מתבצעת בחסות החלטה תקדימית של בג"ץ, אשר הורה לרבנות להסדיר את עניין נישואיהם.

לפני כשבעה חודשים עתר ארגון משפחה חדשה יחד עם בני הזוג לבג"ץ, באמצעות עו"ד מיכאל קורינלדי ועו"ד אירית רוזנבלום, בדרישה לרשום לנישואים את בני הזוג, אשר נחשבים פסולי חיתון, בעיני המועצה הדתית בתל אביב. ארגון משפחה חדשה תבע כי משרד הדתות ימנה רשות רושמת לזוגות המבקשים להינשא, אשר לפחות אחד מבני הזוג הינו עולה חדש חסר דת.

יו"ר ארגון משפחה חדשה, עו"ד אירית רוזנבלום, מסרה כי המקרה שעליו הסתמכה העתירה מתייחס לסיפורם של בני הזוג, אשר האחת יהודייה, ילידת הארץ, ואילו בן זוגה עלה מחבר העמים ועקב בעיות שונות במסמכי אמו לא נרשם עדיין כיהודי.

סיפורם של בני הזוג הפך לקפקאי מרגע שביקשו להירשם לנישואים, אך הרבנות בתל אביב סירבה לבקשתם ודרשה כי הגבר יעבור תהליך גיור, וזאת ללא סמכות חוקית. בני הזוג הצהירו כי אין בכוונתם להינשא בנישואים אזרחיים או בקפריסין, וכי הם רואים את עצמם יהודים לכל דבר, ולכן דורשים להינשא בחתונה כדת משה וישראל.

"בישראל למעלה ממאתיים אלף אזרחים הרשומים כחסרי דת. חלקם של האזרחים הללו הינם יהודים כשרים לכל דבר אשר רק בעיות ביורוקרטיות מונעות את רישומם כיהודים ופוסלות אותם מלהינשא בנישואים כדת משה וישראל", טוענת יו"ר הארגון, עורכת הדין אירית רוזנבלום. לפיכך עתרו בני הזוג להורות למועצה הדתית בתל אביב לפתוח להם לאלתר תיק לרישום נישואיהם. כאמור קבע בג"ץ כי על הרבנות בירושלים להסדיר עניין הנישואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully