וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: הבנקים משכו את המעו"ף לירידות של 1%

אסף רותם

31.5.2006 / 17:26

לאומי דיווח על רווח של 1.1 מיליארד ש' אך המניה איבדה 1.5%. הפועלים נפלה ב-2.5%. כי"ל ירדה ב-0.7% למרות העלאת מחיר היעד

עליות השערים שנרשמו בצהריים באירופה, והפתיחה החיובית בוול סטריט, לא הצליחו לגרור מעלה את הבורסה בתל אביב, שהצטרפה למגמת הירידות בשווקים המתעוררים. המסחר, שנפתח בירידות שערים של יותר מ-1% בעקבות נפילות של כ-2.5% במזרח וכ-2% אתמול בוול סטריט, התנהל כבר בירידות של כ-0.5%. אולם, בשעתיים האחרונות התחזקו מעט הירידות, ובסיום, משכו הבנקים מטה את השוק כולו.

מדד הבנקים איבד כ-1.9% ומחק את העליות המוקדמות שרשם בתחילת השבוע. מדד המעו"ף איבד 1% ל-852.15 נקודות ורשם ירידה של 0.2% השבוע. מדד ת"א 100 ירד 0.8% ל-868.87 נקודות ורשם עלייה של 0.5% בסיכום שבוע. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.36 מיליארד שקל. בשוק הסולידי, נרשמו ירידות קלות של כ-0.1% במחירי איגרות החוב הממשלתיות.

המדדים המובילים בארה"ב קרסו אתמול בעוד 2%, בשל שרשרת אירועים לא מעודדים במיוחד. נפילה באמון הצרכנים בארה"ב, צמיחה מתונה יחסית במכירות וול מארט, וברקע - התפטרות של שר האוצר האמריקאי (כאשר עניין ההתפטרות כבר הודלף קודם לתקשורת) - הובילו לגל מכירות של משקיעים.

עושה רושם כי כל עוד לא יירגעו השווקים, תימשך התנודתיות באחד העם בהתאם למצב הרוח בעולם. הנתונים הכלכליים הטובים על המשק הישראלי ממשיכים לזרום, כך שהירידות לא נובעות משינוי מהותי שהתרחש.

היום גם היה התאריך הרשמי האחרון לפרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון, כאשר מרבית חברות המעו"ף כבר עשו זאת והציגו בסך הכל תוצאות יפות. הבוקר הצטרפו אליהן גם יתר הבנקים וחברות הביטוח שטרם פירסמו. תוצאות חלשות הציג בנק מזרחי-טפחות, בהתאם לאזהרת הרווח אותה פירסם לפני כשבוע, בגין עלייה בחובות המסופקים והוצאות פנסיה. גם בנק דיסקונט הציג דו"ח קשה, בגין הוצאות מענק ההפרטה של עובדי הבנק. מניית דיסקונט ירדה ב-1.4% ומזרחי איבדה 1.6%. מניית הפועלים נפלה 2.5% ומחקה את עליות השבוע האחרון וגם מניית לאומי ירדה ב-1.5%, על אף שדיווחה על רווח של 1.12 מיליארד שקל ברבעון הראשון, ומחקה אף היא את העליות הצנועות שרשמה בתחילת השבוע.

החברה לישראל דיווחה על רווח של 244 מיליון שקל ברבעון הראשון - חצי מהרבעון המקביל - אך המניה דווקא הוסיפה 1%.

כי"ל זכתה אתמול להעלאת מחיר היעד מ-UBS. בנק ההשקעות העלה את מחיר היעד למניה ל-24 שקל - 24% מעל מחירה בשוק - לאור הדו"חות הכספיים שדיווחה עליהן החברה שלשום. למרות זאת, המניה סיימה בירידה של כ-0.7%.

עוד במגזר מניות הכימיה - טבע שפתחה בירידות, עברה לעלייה של כ-0.3% בעקבות העלאת המלצה למניה מצד חברת המחקר אמריקן טכנולוג'י, מ"החזק" ל"קנייה". בנוסף, צירפו באמריקן טכנולוג'י מחיר יעד של 46 דולר - גבוה ב-24% ממחיר הסגירה בנאסד"ק אתמול. אולם, לקראת הסיום נכנעה טבע למגמה השלילית ואיבדה כ-1.1%, תוך שהיא מרכזת את מחזור הגדול ביותר בשוק.

גרנית דיווחה כי עברה להפסד נקי של 3.9 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, אולם למרות זאת השילה 0.1% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully