וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי בנק מזרחי-טפחות נפלו ל-53 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

31.5.2006 / 9:46

הבנק דיווח על ירידה של קרוב ל-50% ברווח הרבעוני שלו. התשואה על ההון של הבנק עמדה על 4.6%


בעקבות שרשרת של הפרשות חד פעמיות, מדווח הבוקר בנק מזרחי-טפחות על ירידה של קרוב ל-50% ברווח הרבעוני שלו, שהסתכם ב-53 מיליון שקל. התשואה על ההון של הבנק עמדה על 4.6%.

ארבעה סעיפים עיקריים אחראים לירידה ברווחי הבנק, ובמזרחי מציינים כי אלמלא אותם סעיפים, היה הבנק מדווח על רווח נקי של 144 מיליון שקל ברבעון הראשון - כ-44% יותר ביחס לרבעון המקביל, ותשואה של 12.8% על ההון.

ההפרשות הכבדות בדו"חות הבנק, היו הוצאה בסך 48 מיליון שקל שנבעה מהשפעה טכנית של רישום חשבונאי של נגזרים לפי שווי הוגן; גידול של 66 מיליון שקל בהפרשה לחובות מסופקים, כתוצאה מישום ההנחיות שנקבעו בחוזר בנק ישראל לעניין אופן חישוב ההפרשה לחובות מסופקים בגין אשראי לדיור (משכנתאות); הפרשה לפנסייה ולפיצויים בהיקף של כ-40 מיליון שקל, בגין הסכם עבודה שנחתם עם נציגות העובדים בחודש אפריל 2006; וכן גידול של כ-6 מיליון שקל בהוצאות השכר, כתוצאה מישום המלצות חדשות הנוגעות לבסיס התמותה, המשמש להערכת העתודות לביטוחי חיים מסוג "קצבה".

מנגד, נהנה הבנק ברבעון החולף מעלייה של 33 מיליון שקל ברווח המימוני, לפני הפרשה לחובות מסופקים, וכן מגידול של 27 מיליון שקל בהכנסותיו מעמלות תפעוליות.

ברבעון השני של 2006 ממתינים לבנק המזרחי רווחי הון בהיקף של כ-200 מיליון שקל, כתוצאה ממכירת חברת ניהול הקרנות עמדה וכן מניותיו בבית ההשקעות אקסלנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully