וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלית ירושלים: הרווח נפל ב-80% ל-8.6 מיליון שקל

טל לוי

31.5.2006 / 10:12

ההכנסות עלו ב-35% ל-281 מיליון שקל אולם הוצאות המימון הגבוהות וירידה ברווחים החד פעמיים הורידו את הרווח הנקי

הדו"חות של כלכלית ירושלים עבור הרבעון הראשון של 2006 ממשיכים לשמור על מגמתם הכללית זו תקופה ארוכה: ההכנסות עולות בשיעורים גבוהים אולם הוצאות המימון הגבוהות חותכות ברווח הנקי.

כלכלית, שבשליטת אליעזר פישמן, דיווחה הבוקר כי הכנסותיה עלו ב-35% והסתכמו ב-281 מיליון שקל. עיקר העלייה חלה בתחום ההכנסות מהשכרת מבנים, שעלו ב-27% והסתכמו ב-206 מיליון שקל.
עלייה משמעותית נוספת חלה בהכנסות ממכירות דירות ושטחי מסחר שעלו פי 5 והסתכמו בכ-27 מיליון שקל.

עלותן של ההכנסות הללו, הכוללות עלויות אחזקה, פחת ועלות בניית הדירות, עלו ב-26% והסתכמו בכ-150 מיליון שקל. אי לכך, זינק הרווח הגולמי ב-50% והסתכם ב-131.5 מיליון שקל. ובניכוי הוצאות ההנהלה והכלליות זינק הרווח התפעולי ב-44% ל-107 מיליון שקל.

הנתונים המצוינים הללו היו משורשרים היטב לשורת הרווח הנקי אלמלא הוצאות המימון האדירות, שעלו ב-72% ל-102 מיליון שקל. ירידה נוספת חלה בהכנסות החד פעמיות (כלומר מימוש נכסים) שהסתכמו ב-10 מיליון שקל לעומת 63 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות המימון הגבוהות והירידה בהכנסות החד פעמיות מתבטאות במלואן בשורת הרווח הנקי שהצטמצמה ל-8.6 מיליון שקל בלבד לעומת 49 מיליון שקל ברבעון המקביל. את 2005 סיימה כלכלית ברווח של 37 מיליון שקל.

מקורן של הוצאות המימון הגבוהות הוא בשיטת העבודה של פישמן, לפיה הוא רוכש נכסים רבים בחו"ל (בעיקר בשווייץ, צרפת וגרמניה) בשיטת הנון ריקורס בה הבנק מממן כ-85% מהרכישה ואילו את שאר הכסף מגייס פישמן באמצעות הנפקת איגרות חוב בישראל. מאז תחילת השנה גייס פישמן יותר מחצי מיליארד שקל באמצעות הנפקת אג"ח של כלכלית ירושלים ושל החברה הבת . אי לכך מדובר הן בהוצאות הריבית על איגרות החוב, על פירעון הקרן עצמה וכן החזר ההלוואות לבנקים הזרים.

בקופתה של כלכלית 93 מיליון שקל והונה העצמי מסתכם ב-508 מיליון שקל. לחברה התחייבויות שוטפות בהיקף של כ-3 מיליארד שקל, שעיקרם אשראי שנטלה מהבנקים. ההתחייבויות לזמן הארוך מסתכמות בכ-8 מיליארד שקל וגם כאן מדובר באשראי שנלקח מהבנקים וכן בהתחייבות של 3.5 מיליארד שקל לפירעון איגרות החוב.

מנגד, מציגה כלכלית רכוש שוטף בשווי של 1.3 מיליארד שקל הכולל מזומנים ופקדונות לזמן קצר וכן מלאי בניינים ודירות למכירה. רכוש נוסף הוא פקדונות לזמן ארוך בשווי של 1.3 מיליארד שקל. ואולם, הכסף הגדול נמצא בעתודות הקרקע האדירות של החברה, ששוויין עומד על 10.6 מיליארד שקל (או 8.5 מיליארד שקל בניכוי פחת).

בשבוע האחרון דווח כי פישמן הפסיד יותר ממיליארד שקל בשל הימור על המטבע הטורקי, אשר נפל בכ-15%. יום לאחר מכן ירדה מניית כלכלית, אולם ירידות אלה נעלמו לאחר שקבוצת פישמן הודיעה כי לכלכלית אין קשר לנושא.

מניית החברה עלתה 40% מתחילת השנה כך ששווייה בשוק עומד על 1.8 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully