וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל מציגה ירידה של 20% ברווח מעסקי ביטוח

עומר שרביט

31.5.2006 / 10:45

הרווח הנקי של החברה נשחק ב-7.4% לרמה של כ-109 מ' ש'. סבלה מירידת חלקה בבביטוח הרכב של עובדי המדינה

מספר ימים לאחר שדיווחה על כניסתה של משפחת סמפורנה לגרעין השליטה בה, הראל מציגה ירידה ברווח מעסקי ביטוח חיים וכללי ושחיקה ברווח הנקי. הרווחים מעסקי הביטוח בקבוצה ירדו במהלך הרבעון הראשון בכ-20% לרמה של כ-166 מיליון שקל.

הרווחים מביטוח חיים נחלשו בכ-19% ל-83 מיליון שקל ברבעון, כאשר הפרמיות מביטוח חיים התייצבו ברמה של 615 מיליון שקל. בביטוח הכללי נרשמה חולשה דומה, והרווח הסתכם ב-84 מיליון שקל. הפרמיות מהביטוח הכללי הסתכמו ב-1.06 מיליארד שקל, שהיוו ירידה קלה של כ-1.5% ביחס לרבעון המקביל.

בביטוח הכללי, הראל סבלה מירידה בדמי ביטוח הרכב, לאור קיטון חלקה בביטוח הרכב של עובדי המדינה. כנגד זאת, נרשם גידול בהיקף הפרמיות בשאר ענפי הביטוח. בשורת ההכנסות וההוצאות שאינן בליבת העסקים, החברה רשמה גידול של כ-3 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה והכלליות, לצד ירידה של כ-3.7 מיליון שקל בהכנסות מהשקעות.

כמו כן, החברה עברה לרווח של כ-1.7 מיליון שקל מהחברות הכלולות, ביחס להפסד של 6.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, חברת הביטוח השנייה בגודלה בישראל מציגה ירידה של 7.4% ברווח הנקי לרמה של 108.8 מיליון שקל.

יאיר המבורגר, יו"ר הראל השקעות ובעל השליטה בחברה, מסר כי "הקבוצה נמצאת עתה בעיצומן של עסקות רבות, בהן סיום המו"מ לרכישת קרנות פיא וקופות הגמל מבנק לאומי; החבירה לביטוח חקלאי לרכישת חלק ממניות בסס"ח - החברה הישראלית לביטוח אשראי בע"מ; ומכירת מניות הקבוצה בטלעד אולפני ירושלים בע"מ. כן עומדת הקבוצה בפני מכירת 20.2% ממניות בעלי השליטה (משפחת המבורגר ובנק דיסקונט, ע"ש) למשפחת סמפורנה. לעסקות אלו תהיה השפעה על עסקי הקבוצה בעתיד הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully