וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלויות התוכן של הכבלים - 41% מההכנסות

ערן גבאי

31.5.2006 / 13:26

ההוצאה על תוכן בשנה האחרונה הסתכמה בכ-850 מיליון שקל. הכבלים פועלים לחידוש מהיר של הסכמי תוכן תוך צמצום עלויות

ההוצאה על תוכן בחברות הכבלים גדלה בשנה האחרונה משמעותית והיא מסתכמת כיום בכ-41% מסך ההכנסות של החברות - שהם כ-850 מיליון שקל בשנה. כתוצאה מכך נודע כי בכבלים פועלים בחודשים האחרונים לחידוש הסכמי תוכן תוך צמצום עלויות, שמגיעות בחלק מההסכמים לעשרות אחוזים.

בכיר בכבלים אומר כי בחברות ערוצי זהב, תבל ומתב חתומים עדיין כמה הסכמי תוכן היסטוריים מלפני 5 ו-6 שנים שמגיעים, בחלקם, לכדי סיום כבר ב-2006, וחלקם הנוסף יסתיימו עד סוף 2007.

בחודשיים האחרונים מכבים בכבלים תשלומים לספקי תוכן - עשרות מפיקים ומפיצים שאחראים על אספקת תכנים ללוחות השידורים של הכבלים ולשירות הוט VOD (וידיאו על פי דרישה). מדובר בסכומים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים. בכבלים הסבירו את עיכוב התשלומים ב"מצב פרוצדורלי ועיכוב טכני".

ההשקעה בתוכן בחברות הכבלים כבר הסתכמה לפני כשנה בכ-37% מסך ההכנסות. באמצע 2002 נפתחו הסכמי תוכן ומחירם הוזל, לאחר שההוצאה של החברות על תוכן גדלה בין השנים 1999 ל-2002 ביותר מ-200%, ובשיעור מתוך סך ההכנסות הגיעו חברות הכבלים מרמה של כ-17% ב-1998 לשיא של 49% במהלך 2002.

פתיחת ההסכמים, בשילוב תהליך ההתייעלות של חברות הכבלים, כחלק מהאישור שניתן להן לשתף פעולה בתחום התוכן והשיווק, הובילו את החברות לשיפור בשורות הדו"ח בשנים האחרונות. אלא שבשנתיים האחרונות, בהן איבדו הכבלים כ-60 אלף מנויים, שבו ועלו עלויות התוכן.

ההוצאות הגבוהות על תוכן בשנה האחרונה הן תוצאה של השקעה בהחדרת שירותים נוספים בכבלים, שהבולט שבהם הוא ה-VOD (צפייה לפי דרישה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully