וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונות דן: הרווח התפעולי צמח ב-73% ל-27 מ' שקל

עומר שרביט

31.5.2006 / 13:30

החברה צופה כי השיפור בהכנסות ובמספר הלינות של התיירות הנכנסת יימשך גם ברבעון השני אם לא יהיו ארועים חריגים

השיפור בענף התיירות ניכר היטב בתוצאותיה של רשת מלונות דן שבשליטת משפחת פדרמן, אלא שלצד הגידול החד בהכנסות וברווח השוטף, החברה עדיין סובלת מהוצאות מימון גבוהות, שמעיבים על השורה התחתונה.

עלייה במספר לינות התיירים במלונות החברה הביאו לגידול נאה של 24.5% בהכנסות החברה לרמה של 118 מיליון שקל. בעקבות כך השתפר הרווח התפעולי בכ-73% לרמה של 27.1 מיליון שקל. בהמשך, גם הרווחיות התפעולית מסך המחזור צמחה לשיעור של 18.5%, לעומת 13.3% ברבעון המקביל. דן משדרת אופטימיות להמשך, ואומרת כי גם ברבעון השני של השנה צפוי שיפור בהכנסות, בהנחה שלא יהיו שינויים לרעה באזור.

ההטבה בעסקי הרשת מורגשת גם בתזרים מפעילות שוטפת, שהסתכם ב-25.7 מיליון שקל - שיפור של 77% לעומת הרבעון המקביל. השיפור בנזילות איפשר לרשת לבצע השקעות בבתי מלון בסך של 13.4 מיליון שקל, ויתרת עודפי המזומנים שימשה לפירעון של חלויות שוטפות בתחילת אפריל.

השיפור בפעילות השוטפת לא הספיק כדי לקזז את הגידול בהוצאות המימון של החברה - 14.9 מיליון שקל - לעומת 13.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, השיפור התפעולי סייע לחברה לעבור לרווח של כ-340 אלף שקל, לעומת הפסד של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה מציינת שלוש סיבות להרעה המימונית:

1. עלייה של כ-2 מיליון שקל בהוצאות הריבית, שנגרמה עקב עלייה בשיעור ריביות הלייבור והפריים בהשוואה לתקופה המקבילה (מרבית ההלוואות של דן הן דולריות ושקליות בריבית משתנה).

2. במהלך הרבעון, דן לא ביצעה עסקות עתידיות במט"ח, בעוד שברבעון המקביל החברה נהנתה מרווח של 1.4 מיליון שקל מאופציות דולריות.

3. היקף ההלוואות הדולריות של דן קטנו במהלך התקופה, כך שהיא נחשפה פחות לשינוי בשערי החליפין, ובשילוב עם הפיחות בשקל - הוצאות המימון על הפרשי שער על הלוואות לזמן ארוך קטנו ב-1.1 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון, הונה העצמי של הרשת עמד על 482 מיליון שקל, והניף הלוואות לבנקים בהיקף של 581 מיליון שקל.

מלונות דן הינה הבעלים והמפעיל של 11 בתי מלון ברחבי הארץ, בהם כ-3,119 חדרים. בין מלונות הרשת, גם מלון המלך דוד בירושלים, מלון דן פנורמה בתל אביב ודן אכדיה בהרצליה. בנוסף, דן מנהלת את גני גן חיפה, את בית הספר למלונאות "גורמה", מפעילה 4 טרקליני אח"מ בנמל התעופה בן גוריון ומחזיקה בשטחי מסחר במגדל המלך דוד בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully