וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידכון המעו"ף המסתמן: כלל תעשיות ואסם בחוץ

נתן שבע

31.5.2006 / 14:56

מסקירה שערך גאון השקעות עולה כי אורמת וגזית גלוב יכנסו למעו"ף. מניית בנק אגוד עשויה להיכנס למדד תל אביב 75


עדכון המדדים בבורסה ממשמש ובא. כפי שנראה המצב היום, בין החברות העשויות להיכנס למדד המע"וף היוקרתי ב-1 ביולי נכללות גזית גלוב ואורמת. אסם וכלל תעשיות עשויות להיפלט ממנו - כך עולה מסקירה שערכו בגאון השקעות.

ב-15 ביוני ייקבע סופית אלו מניות ייכללו במדד, כאשר בשבועיים הקרובים תחשב הבורסה שווי ממוצע לחברות במהלך התקופה. על מנת להיכנס למדדים השונים, המניה הנכנסת צריכה להיות בעלת שווי השוק הגבוה ב-20% מהמניה היוצאת. שווי השוק של גזית גלוב גבוה ב-47% מהשווי של כלל תעשיות. שווי השוק של אורמת עולה ב-35% על השווי של אסם, כך שכפי הנראה קרב הכניסה כבר הוכרע.

פרט לאלמנט של שווי שוק ישנם מספר עקרונות נוספים שחברה צריכה לעמוד בהם על מנת להצטרף למדדים השונים: שיעור אחזקות הציבור, סחירות ורף שווי מינימלי. מספר המניות היוצאות ממדד 75 יהיה גבוה באחד ממספר המניות הנכנסות, משום שמדד זה כולל היום 76 מניות בשל הרישום הכפול שביצעה קמטק אשר הכניס אותה למדד. המועמדת להיכנס היא מניית בנק אגוד, בשל שווי השוק שלה כאשר המתנדנדות הן כנפים (מבחינת סחירות), סאני, טאואר ו-XTL או אלקטרה צריכה.

ממדד היתר 30 עלולות להיפרד מניות קומפיוג'ן (בשל בעיית סחירות). מר, פולאר השקעות, אוצר השלטון גמול, מאינד ופלרם עלולות למצוא את עצמן בחוץ גם כן. הטוענות לכתר הן פריורטק, נטוויז’ן, אנגל אירופה, אילקס מדיקל, נטו והמלט.

החשיבות שרואים גופים וחברות ציבוריות בחברות במדדים מובילים אינה רק עניין של יוקרה: חברות במדד המעו"ף או מדד ת"א 75 מגבירה את סחירות המניה, ומזמינה תעודות סל וקרנות נאמנות המתאימות לרכוש את המניה. כתוצאה מכך, מניות הנפלטות ממדד מרכזי סובלות בדרך כלל מירידה טכנית מהותית בשערן בתקופה שלאחר ההדחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully