וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגמה חיובית לאחר הירידות החדות אתמול

שרון שפורר

31.5.2006 / 23:14

גילת עולה ב-3% על רקע עסקה חדשה באפריקה. טבע מוסיפה 0.3% לאחר העלאת המלצה למניה ל"קנייה"

מה שהחל אתמול בוול סטריט כתיקון למהלך של שלושה ימי עליות, אשר היווה בעצמו תיקון למימוש דו-שבועי שחווה השוק קודם לכן, התברר בסיומו של המסחר כיום של ירידות חדות, שמחקו כמעט לחלוטין את הגל החיובי שסגר את שבוע המסחר הקודם. דברים שאמר נשיא הבנק הפדרלי בשיקגו, מייקל מוסקואו, לפיהם האינפלציה באפריל נגעה ברף העליון של הטווח המועדף, לצד נפילה באמון הצרכנים בארה"ב וצמיחה מתונה יחסית במכירות וול-מארט - גררו את המדדים לירידות.

דבריו של מוסקואו העלו שוב את החששות, כי עליות המחירים יחייבו את מועצת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי המרכזי להמשיך ולהעלות את הריבית בארה"ב גם בסוף יוני, במטרה למנוע התפרצות אינפלציונית. נתוני האינפלציה למאי, אשר יפורסמו בעוד כשבועיים, יספקו כנראה תמונה בהירה יותר בנוגע לשאלה האם תועלה הריבית לשיעור של 5.25%. החלטה שלא להעלות את הריבית עשויה להניע גל חדש של עליות בבורסות וול סטריט.

בנוסף, העלו נתוני אמון הצרכנים ומכירות וול מארט חששות מפני ירידה בהוצאות משקי הבית בארה"ב על מוצרי צריכה עקב העלייה במחירי הנפט והצורך לשלם יותר עבור כל גלון בנזין. בתגובה, נפל אתמול מדד נאסד"ק ב-2.1% ומדד דאו ג'ונס איבד 1.6%. היום נפתח המסחר בעליות שערים מתונות, אולם לא מן הנמנע כי בהמשך היום עשויה החולשה לשוב לשווקים ולגרור את המדדים ליום נוסף של ירידות. נאסד"ק עולה ב-0.4% ודאו ג'ונס מוסיף 0.4%. בשוק הסולידי נרשמות עליות מחירים והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים יורדת ב-0.022% ל-5.064%.

בגזרה המקרו כלכלית, יפורסמו לאחר הפתיחה נתונים לגבי היקף הפעילות של המגזר היצרני באזור המערב התיכון בחודש מאי. על פי תחזיות כלכלנים, צפויה האטה מסוימת בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני, אשר תתבטא בירידה של 1.4 נקודות במדד מנהלי הרכש של אזור שיקאגו לרמה של 55.8 נקודות. זאת, בהמשך לירידה של 3 נקודות שרשם המדד באפריל. כל רמה מעבר ל-50 נקודות מצביעה על התרחבות בפעילות המגזר היצרני.

כשעתיים לפני הסגירה, יפורסם גם פרוטוקול הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח, בה הוחלט להעלות את הריבית ב-0.25% ל-5%. בוול סטריט יחפשו בפרוטוקול סימנים בנוגע להתייחסות חברי הוועדה לאינפלציה בארה"ב. חבר הוועדה עשויים לספק רמזים בנוגע להחלטתם הקרובה על גובה הריבית בארה"ב.

יום הזיכרון האמריקאי, שצוין שלשום, דחה למחר את פרסום הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט בארה"ב. במסגרת המסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות בניו יורק, יורד היום מחירה של חבית נפט גולמי ב-65 סנט ל-71.38 דולר לחבית.

מניית גילת רשתות לוויין, שטיפסה ב-38% מתחילת השנה, מגיבה היום בעלייה של 2.5% ל-8.1 דולרים, להודעה בנוגע להצטרפות החברה לשוק ציוד התקשורת לרשתות סלולריות. גילת דיווחה, כי תספק ציוד תקשורת ושירותים נלווים למפעילת הסלולר האפריקאית, אנגולה טלקום, אחת מחברות התקשורת הגדולות באפריקה הדרומית. בגילת רואים את חשיבות העסקה בהרחבת הפעילות באפריקה - עדות שמספק הפרויקט באשר ליכולותיה של החברה לספק גם ציוד תקשורת לחברות המפעילות רשתות סלולריות. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום.

מחקר שפורסם בגיליון יוני של כתב העת לנוירולוגיה - "Journal of Neurology", הצביע כי תרופת הקופקסון של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, אפקטיווית עבור חולים במחלה שהפסיקו להגיב לתרופה המתחרה של ביוג'ן איידק - אוונקס (Avonex). תוצאות המחקר הצביעו על ירידה של 57% בקצב ההידרדרות של החולים שטופלו בקופקסון, בהשוואה לאלה שטופלו באוונקס. בנוסף, לא חלה כל החמרה במצב החולים ב-86% מהמקרים. במחקר השתתפו 85 חולים שטופלו באוונקס במשך שנה וחצי לפחות, ולאחר מכן עברו ליטול את הקופקסון ל-36 או 42 חודשים.

בנוסף, העלתה היום חברת המחקר אמריקן טכנולוג'י את ההמלצה למניית טבע, מ"קנייה" ל"החזק", וצירפה מחיר יעד של 46 דולר. על רקע החדשות, מוסיפה טבע 0.3% ל-37.2 דולר.

יצרנית מערכות הסימולציה והאימון, בי.וי.אר מערכות, זכתה בחוזה חדש בהיקף של 1.7 מיליון דולר, במסגרתו תספק ללקוח מאירופה מערכת אימון וירטואלי מוטסת ללוחמה אלקטרונית. המערכת כוללת רכיבים מוטסים ועמדות מחשב קרקעיות, ומיועדת לאמן את טייסי המסוקים והמטוסים בהתמודדות עם סוגים שונים של טילי נ"מ מתקדמים. ההכנסות מהעסקה יוכרו במהלך 2006. בי.וי.אר יורדת ב-4.17% ל-23 סנט.

סופרקום סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה של 23% בהכנסות ל-2 מיליון דולר ועם עלייה של 23% בהפסד הנקי ל-725 אלף דולר. למרות התוצאות החלשות, חזרה סופרקום על התחזית לצמיחה שנתית של כ-22% בהכנסות לטווח של 10.8-10 מיליון דולר. החברה ציינה, כי עיקר הצמיחה צפויה להגיע במחצית השנייה של 2006. כמו כן, צופה החברה מעבר לרווחיות עד סוף השנה. סופרקום נותרת ללא שינוי ב-75 סנט.

אי.סי.איי טלקום הודיעה, כי תספק נתבי גישה לספקית התקשורת מצפון קרוליינה, יאדקין ואלי טלקום. הנתבים, מתוצרת חברת לורל שנרכשה על ידי אי.סי.איי אשתקד, מיועדים לייעל אספקת שירותי אינטרנט מתקדמים בפס רחב למנויים ברשת הטלפון של החברה, לרבות וידיאו לפי דרישה. אתמול דיווחה אי.סי.איי על עסקה גדולה בהיקף של 75 מיליון דולר עם בריטיש טלקום. העסקה תתפרס על פני חמש שנים. אי.סי.איי עולה ב-1.3% ל-9.7 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully