וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

שרון שפורר

31.5.2006 / 23:47

דאו ג'ונס הוסיף 0.5% ל-11,168 נקודות ונאסד"ק הוסיף 0.7% לרמה של 2,178.8 נקודות

לאחר הפוגה בת יממה לרצף של שלושה ימי עליות, שבה היום וול סטריט לעליות שערים. הרגיעה בזירת האנרגיה עודדה היום את עליות השערים, ואת הסנטימנט החיובי לא הצליח לשבש אף לא פרוטוקול הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח, אשר לא סייע בפיזור הערפל סביב המדיניות המוניטרית העתידית בה ינקוט הפדרל רזרב האמריקאי.

דאו ג'ונס הוסיף 0.5% ל-11,168 נקודות ונאסד"ק הוסיף 0.7% לרמה של 2,178.8 נקודות.


הבנק הפדרלי פירסם כשעתיים לפני נעילת שערי המסחר את פרוטוקול ועדת השוק הפתוח האחרונה, בה הוחלט על העלאה נוספת - 16 במספר - של 0.25% בשיעור הריבית ל-5.25%. על אף שחשף כי הבנק המרכזי בארה"ב טרם גיבש דעתו לגבי המשך מדיניות הריבית וכי הוא צופה התמתנות חששות האינפלציה בארה"ב, הרי שחוסר הוודאות הגביר את החששות מהעלאת ריבית נוספת - כך הראו החוזים על הריביות הדולריות. בשוק הסולידי התחזקה המגמה הזאת לאחר פרסום הפרוטוקול, והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.027% ל-5.113%. עוד בגזרה המקרו כלכלית, פורסמו היום נתוני מדד מנהלי הרכש של שיקגו, אשר הצביעו על התרחבות מפתיעה בהיקף פעילותו של המגזר היצרני באיזור המערב התיכון, בחודש האחרון. במאי, עלה המדד במפתיע ב-4.3 נקודות לרמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר - 61.5 נקודות. בוול סטריט דווקא ציפו להאטה מסוימת בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני, אשר תתבטא בירידה של 1.4 נקודות במדד ל-55.8 נקודות, בהמשך לירידה של 3 נקודות שרשם המדד באפריל. כל רמה מעבר ל-50 נקודות מצביעה על התרחבות בפעילות המגזר היצרני.

יום הזיכרון האמריקאי, שצוין שלשום, דחה למחר את פרסום הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט בארה"ב. במסגרת המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק, ירד היום מחירה של חבית נפט גולמי ב-74 סנט ל-71.29 דולר - אחרי שעוד קודם לכן ירד כמעט עד ל-70 דולר לחבית. שתי סיבות ניצבו היום ברקע לירידות: האחת - פגישת שרי אופ"ק מחר, בה הם צפויים להותיר את המכסות על כנן ללא קיצוץ בתפוקות הנפט. השנייה - נכונות שהביעה שרת החוץ האמריקאית, קונדוליסה רייס, להצטרף לאירופה במשא ומתן מול האיראנים באשר לתוכנית הגרעין שלהם.

מניית גילת רשתות לוויין, שטיפסה ב-38% מתחילת השנה, הגיבה היום בעלייה של 4.8% ל-8.3 דולרים, להודעה בנוגע להצטרפות החברה לשוק ציוד התקשורת לרשתות סלולריות. גילת דיווחה, כי תספק ציוד תקשורת ושירותים נלווים למפעילת הסלולר האפריקאית, אנגולה טלקום, אחת מחברות התקשורת הגדולות באפריקה הדרומית. בגילת רואים את חשיבות העסקה בהרחבת הפעילות באפריקה - עדות שמשמש הפרויקט באשר ליכולותיה של החברה לספק גם ציוד תקשורת לחברות המפעילות רשתות סלולריות. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום.

מחקר שפורסם בגיליון יוני של כתב העת לנוירולוגיה - "Journal of Neurology", הצביע כי תרופת הקופקסון של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, אפקטיווית עבור חולים במחלה שהפסיקו להגיב לתרופה המתחרה של ביוג'ן איידק - אוונקס (Avonex). תוצאות המחקר הצביעו על ירידה של 57% בקצב ההידרדרות של החולים שטופלו בקופקסון, בהשוואה לאלה שטופלו באוונקס. בנוסף, לא חלה כל החמרה במצב החולים ב-86% מהמקרים. במחקר השתתפו 85 חולים שטופלו באוונקס במשך שנה וחצי לפחות, ולאחר מכן עברו ליטול את הקופקסון ל-36 או 42 חודשים.

בנוסף, העלתה היום חברת המחקר אמריקן טכנולוג'י את ההמלצה למניית טבע, מ"קנייה" ל"החזק", וצירפה מחיר יעד של 46 דולר. למרות החדשות הטובות, איבדה טבע 1.75% ל-36.4 דולר.

יצרנית מערכות הסימולציה והאימון, בי.וי.אר מערכות, זכתה בחוזה חדש בהיקף של 1.7 מיליון דולר, שבמסגרתו תספק ללקוח מאירופה מערכת אימון וירטואלי מוטסת ללוחמה אלקטרונית. המערכת כוללת רכיבים מוטסים ועמדות מחשב קרקעיות, ומיועדת לאמן את טייסי המסוקים והמטוסים בהתמודדות עם סוגים שונים של טילי נ"מ מתקדמים. ההכנסות מהעסקה יוכרו במהלך 2006. בי.וי.אר ירדה ב-4.2% ל-23 סנט.

סופרקום סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה של 23% בהכנסות ל-2 מיליון דולר ועם עלייה של 23% בהפסד הנקי ל-725 אלף דולר. למרות התוצאות החלשות, חזרה סופרקום על התחזית לצמיחה שנתית של כ-22% בהכנסות לטווח של 10.8-10 מיליון דולר. החברה ציינה, כי עיקר הצמיחה צפוי להגיע במחצית השנייה של 2006. כמו כן, צופה החברה מעבר לרווחיות עד סוף השנה. סופרקום נותרה היום ללא תזוזה ב-75 סנט.

אי.סי.איי טלקום הודיעה, כי תספק נתבי גישה לספקית התקשורת מצפון קרוליינה, יאדקין ואלי טלקום. הנתבים, מתוצרת חברת לורל שנרכשה על ידי אי.סי.איי אשתקד, מיועדים לייעל אספקת שירותי אינטרנט מתקדמים בפס רחב למנויים ברשת הטלפון של החברה, לרבות וידיאו לפי דרישה. אתמול דיווחה אי.סי.איי על עסקה גדולה בהיקף של 75 מיליון דולר עם בריטיש טלקום. העסקה תתפרס על פני חמש שנים. אי.סי.איי עלתה ב-1.050.6% ל-9.6 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully